بیش از ۹ هزار میلیارد ریال از مطالبات آلایندگی خوزستان در مرحله وصول قرار گرفت
بیش از ۹ هزار میلیارد ریال از مطالبات آلایندگی خوزستان در مرحله وصول قرار گرفت
۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال دیگر از مطالبات حق آلایندگی استان در مرحله وصول قرار گرفت که با احتساب رقم وصول شده سال گذشته، این عدد به ۸۳ هزار میلیارد ریال رسیده است.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: ۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال دیگر از مطالبات حق آلایندگی استان در مرحله وصول قرار گرفت که با احتساب رقم وصول شده سال گذشته، این عدد به ۸۳ هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان ، علی دهقانی با اشاره به پیگیری وصول معوقات پرداخت حق آلایندگی شرکت‌های صنعتی استان بیان کرد: با توجه به تاکید رییس قوه قضائیه در خصوص وصول حق آلایندگی استان‌ها، در راستای تحقق عدالت اجتماعی و حقوق عامه، مطالبات معوق چهار شرکت نفت و گاز استان در مرحله وصول درآمده که پس از واریز به حساب خزانه‌داری کل کشور برای بهبود محیط زیست و تامین منابع شهرداری‌های استان از سوی مدیران مربوطه هزینه می‌شود.

وی افزود: حکم نمایندگی از سوی دادگستری استان برای نماینده تعریف شده از سازمان امور مالیاتی کشور به منظور پیگیری حق آلایندگی استان صادر شده است.

دهقانی گفت: دادگستری خوزستان همکاری‌های لازم را در راستای تحقق درآمدهای عمومی کشور به ویژه وصول عوارض آلایندگی و پیگیری حقوق مردم، همچنان ادامه خواهد داد.

 بر اساس اعلام مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان طی ۲ سال اخیر ۱۳۰ هزار میلیارد ریال حق آلایندگی بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان توزیع شده است.