پیش‌بینی رگبار و گرد و خاک برای خوزستان
پیش‌بینی رگبار و گرد و خاک برای خوزستان
تا فردا با توجه به جریانات جنوبی، افزایش رطوبت و کاهش دید ناشی از آن در مناطق جنوبی، ساحلی و تا حدودی مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی رگبار و رعد و برق، افزایش رطوبت و گرد و خاک خبر داد.

به گزارش کاوش اخبار محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی استان خوزستان را تحت تاثیر سامانه بارشی ضعیفی نشان می‌دهد که تا اواخر روز دوشنبه سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا نسبتا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای به ویژه در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات استان خواهد شد. بارش در دیگر نقاط استان به صورت رگبارهای پراکنده و نقطه‌ای خواهد بود.

وی افزود: در روز سه‌شنبه همچنان در ارتفاعات استان خوزستان رگبارهای پراکنده و رعد و برق مورد انتظار است. تا فردا با توجه به جریانات جنوبی، افزایش رطوبت و کاهش دید ناشی از آن در مناطق جنوبی، ساحلی و تا حدودی مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.

سبزه‌زاری ادامه داد: از اواسط امروز تا اواخر چهارشنبه نیز وزش بادها در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی متوسط تا نسبتا شدید خواهد بود و احتمال خیزش گرد و خاک محلی و موقتی در این مناطق نیز وجود دارد. شمال خلیج فارس تا اواخر وقت سه‌شنبه در برخی ساعات مواج خواهد بود.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته آبادان با ۳۹ و ایذه با ۱۰.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۳۸.۶ و ۲۲.۴ درجه سانتیگراد در نوسان بوده ‌است.