جزئیات فعالیت سامانه بارشی در خوزستان
جزئیات فعالیت سامانه بارشی در خوزستان
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان، از تداوم فعالیت این سامانه تا اوایل فردا خبر داد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان، از تداوم فعالیت این سامانه تا اوایل فردا خبر داد.

به گزارش کاوش اخبار، محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار کرد: بر اساس تصاویر رادار و ماهواره، امروز صبح (۳ فروردین‌ماه) سامانه بارشی از سمت جنوب و جنوب غرب وارد استان خوزستان شده است و بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، این سامانه تا اوایل فردا در اغلب نقاط استان سبب بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد متوسط خواهد شد.

وی افزود: فردا جو استان خوزستان پایدار خواهد بود و پدیده غالب، مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی در برخی نقاط استان به ویژه جاده‌های کوهستانی خواهد بود.

سبزه‌زاری گفت: در روز یکشنبه سامانه بارشی فعال و فراگیری از جنوب غرب و غرب وارد استان خوزستان خواهد شد و تا بعد از ظهر دوشنبه در کل استان موجب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید، احتمال ریزش تگرگ، بارش برف در ارتفاعات و مه گرفتگی بعد از بارندگی خواهد شد.

وی ادامه داد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در مناطق مرکزی، بخش‌هایی از جنوب و مناطق مرتفع شمالی و شرقی خواهد بود. در بعد از ظهر یکشنبه به دلیل وزش بادهای شدید و تندبادهای لحظه‌ای در بخش‌های غرب و جنوب غرب و تا مرکز احتمال خیزش گرد و خاک‌های موقتی و محلی وجود دارد.

وی بیان کرد: روز سه‌شنبه احتمال بارش‌های پراکنده در شهرهای مرتفع شرقی و شمالی و ارتفاعات دور از انتظار نیست. روند دما فردا افزایشی خواهد بود و سپس با ورود سامانه بارشی دما کاهش خواهد یافت. شمال خلیج فارس نیز امروز و به ویژه روزهای یکشنبه و دوشنبه به شدت مواج و متلاطم و همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته اهواز با ۲۶.۱ و ایذه با ۵.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. در این مدت تغییرات دمای اهواز بین ۲۶.۱ و ۱۳.۱ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.