پیش‌بینی ورود ۲ سامانه بارشی به خوزستان
پیش‌بینی ورود ۲ سامانه بارشی به خوزستان
۲ سامانه بارشی از اوایل وقت فردا تا روز سه شنبه در استان فعال می‌شوند و بارش‌های پراکنده همراه با رعد و برق را به دنبال دارند.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: ۲ سامانه بارشی از اوایل وقت فردا تا روز سه شنبه در استان فعال می‌شوند و بارش‌های پراکنده همراه با رعد و برق را به دنبال دارند.

به گزارش کاوش اخبار محمد سبزه زاری بیان کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز پنجشنبه جو آرام و پایداری بر سطح استان حاکم است بنابراین برای شهرهای جنوبی و صنعتی غبار صبحگاهی یا افزایش نسبی غلظت آلاینده ها و برای مناطق کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی پدیده مه رقیق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سامانه بارشی نسبتا ضعیفی از اوایل فردا جمعه از سمت جنوب غرب و غرب وارد استان می‌شود و تا اوایل روز شنبه در بیشتر نقاط استان سبب بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد متوسط و مه گرفتگی بعد از بارندگی در مناطق کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی خواهد شد.

سبزه زاری ادامه داد: شنبه جو استان پایدار خواهد بود و دوباره از اوایل روز یکشنبه سامانه بارشی فعال و فراگیری از مرزهای غربی وارد استان خواهد شد و تا سه شنبه در کل استان سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید، احتمال ریزش تگرگ، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها طی روز دوشنبه و در مناطق شرقی، شمال شرقی، شمالی، جنوب شرقی و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: روند دما فردا کاهشی و شنبه افزایشی، سپس با ورود سامانه بارشی کاهش خواهد یافت، شمال خلیج فارس نیز در زمان فعالیت هر ۲ سامانه بارشی مواج و همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

سبزه زاری اظهار کرد: در شبانه روز گذشته اهواز با ۲۵.۷ و ایذه با ۵.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۲۵.۷ و حداقل ۱۴.۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به فعالیت سامانه بارشی از از اوایل وقت جمعه تا شنبه هفته آینده در بیشتر نقاط استان هشدار سطح زرد صادر کرده است.

بر اساس این گزارش بیشترین میزان بارندگی سامانه بارشی اخیر تا روز چهارشنبه در روستای للر اندیکا با ۲۰۹.۹ میلیمتر ثبت شده است.