برگزاری جلسه هماهنگی مدیریت سیلاب در سازمان آب و برق خوزستان/ خروجی سدها به حداقل کاهش داده شد
برگزاری جلسه هماهنگی مدیریت سیلاب در سازمان آب و برق خوزستان/ خروجی سدها به حداقل کاهش داده شد
خروجی سدها به حداقل کاهش داده شده است تا از همپوشانی سیلاب در حوضه های میانی و خروجی سدها جلوگیری شود.

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: خروجی سدها به حداقل کاهش داده شده است تا از همپوشانی سیلاب در حوضه های میانی و خروجی سدها جلوگیری شود.

به گزارش کاوش اخبار، علی شهبازی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی مدیریت سیلاب به ریاست مدیر عامل سازمان به دنبال هشدار هواشناسی و انجام اقدامات و هماهنگی های لازم جهت مدیریت سیلاب، اضافه کرد: بر این اساس و از طریق تحلیل پیش بینی های صادره و شبیه سازی جریان رودخانه ها، تمامی نقاط بحرانی شناسایی و تنظیم جریان رودخانه برای کاهش ریسک خطرات سیلاب انجام شده است.

وی ادامه داد: بدین منظور خروجی سدها به حداقل کاهش داده شده است تا از همپوشانی سیلاب در حوضه های میانی و خروجی سدها جلوگیری شود. همچنین با توجه به اینکه در ابتدای فصل بهار قرار داریم، حفظ ذخیره کنترل سیلاب کافی در سدها خصوصا در سد دز نیز در دستور کار قرار دارد و با بروز رسانی پیش بینی ها و تحلیل سیلاب های ورودی تنظیم خروجی سد در دستور کار قرار خواهد داشت.

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تاکید کرد: با توجه به اینکه در این سامانه تقریبا تمامی مسیل های پایین دست سدهای استان پتاتسیل سیلابی شدن را دارند از همه مردم عزیز تقاضا می شود از حضور و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تا پایان رخداد بارشی اجتناب کنند.