خوزستان از اواخر امشب بارانی می‌شود
خوزستان از اواخر امشب بارانی می‌شود
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی از اواخر امشب (پنجشنبه) وارد استان خوزستان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی از اواخر امشب (پنجشنبه) وارد استان خوزستان می‌شود.

به گزارش کاوش اخبار محمد سبزه زاری روز پنجشنبه اظهار کرد: براساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز جو استان آرام و پایدار و به تدریج با افزایش ابر همراه است.

وی با بیان اینکه طی بعد از ظهر برای بخش های از غرب و جنوب غرب به سبب وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه ای احتمال خیزش گردوخاک محلی و موقتی وجود دارد گفت: طی امشب به تدریج سامانه بارشی از مرزهای غربی وارد استان خواهد شد و تا اواخر شنبه در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید، ریزش تگرگ در برخی مناطق، کاهش دما و احتمال بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: بیشترین حجم و شدت بارش ها برای بخش هایی غربی و شرقی جمعه و برای مناطق شرقی و شمالی شنبه پیش بینی می شود و نیز در بقیه مناطق بارش ها به صورت پراکنده خواهد بود.

سبزه زاری با بیان اینکه دمای روزانه فردا حدود ۲ الی چهار درجه کاهش می یابد و سپس تا دوشنبه روند افزایش نسبی دارد خاطر نشان کرد: شمال خلیج فارس طی بعد از ظهر امروز تا شنبه مواج و متلاطم، گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته بهبهان با ۲۸.۵ و ایذه با ۳.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده است افزود: در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۲۷.۵ و کمینه دمای ۱۱.۸ درجه سانتیگراد رسیده است.