اداره کل محیط زیست خوزستان از ۱۵ شهرداری شکایت کرد
اداره کل محیط زیست خوزستان از ۱۵ شهرداری شکایت کرد
تاکنون ۱۵ شهرداری را در استان به دلیل مدیریت نکردن اصولی و صحیح پسماندها و ایجاد آلودگی محیط زیست به مراجع قضایی معرفی کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ شهرداری را در استان به دلیل مدیریت نکردن اصولی و صحیح پسماندها و ایجاد آلودگی محیط زیست به مراجع قضایی معرفی کرده است.

به گزارش کاوش اخبار، داود میرشکار به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به اهمیت بررسی و نظارت بر شیوه مدیریت پسماندها در شهرهای خوزستان، اقدامات شهرداری‌های استان وفق قانون مدیریت پسماند در سال ۱۴۰۲ بررسی شد و پس از اعمال مهلت‌های قانونی به دلیل عدم اجرای اقدامات موثر، ۱۵ مورد شکایت قضایی علیه شهرداری‌ها در مراجع قضایی استان به ثبت رسید.

فرهاد قلی نژاد، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز در این خصوص گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها وفق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها موظف به مدیریت صحیح و اصولی پسماندها در شهرها به ویژه دفع بهداشتی پسماندها هستند و رعایت نکردن مدیریت پسماندها موجب ایجاد آلودگی‌های محیط زیست و تهدید سلامت شهروندان خواهد شد که در این راستا، عملکرد و اقدامات شهرداری‌ها از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نظارت می‌شود.

بنا بر اعلام اداره کل محیط زیست خوزستان مهمترین مسائل مربوط به مدیریت پسماندها در کارگروه استان و کارگروه‌های شهرستانی مدیریت پسماند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پیش از این معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در آذرماه سال جاری از ابلاغ دستور قضایی به شهرداران اهواز، باوی، کارون و حمیدیه برای پاکسازی کانون‌های آلوده به پسماند اطراف شهر خبر داده بود.

براساس این گزارش دود ناشی از آتش زدن زباله‌ها در مقاطع مختلف زمانی بارها موجب بروز آلودگی در نقاط مختلف اهواز و برخی شهرهای دیگر شده است.