اخاذی غیرمجاز پارکبانان در پنج نقطه شهر اهواز 
اخاذی غیرمجاز پارکبانان در پنج نقطه شهر اهواز 
تعدادی افراد سودجو خودسرانه و با جعل عنوان پارکبان، کاملاً غیر قانونی از شهروندان اخاذی کرده و وجه دریافت می کنند.

سرپرست سازمان پایانه های شهرداری اهواز گفت: تعدادی افراد سودجو خودسرانه و با جعل عنوان پارکبان، کاملاً غیر قانونی از شهروندان اخاذی کرده و وجه دریافت می کنند.

به گزارش کاوش اخبار آیت حمیدی دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با بررسی های انجام شده، بازدیدهای میدانی و همچنین پیگیری شکایت‌های مردمی، مشخص شد که در نقاط زیادی از شهر اهواز که اکثراً مکانهای شلوغ و پر تردد هستند، افرادی با جعل عنوان پارکبان یا پارکینگ دار، از شهروندان اهوازی اخاذی کرده و باعث ایجاد نارضایتی بین مردم شده‌اند.

سرپرست سازمان پایانه‌های شهرداری اهواز تصریح کرد: همچنین در پنج نقطه از شهر اهواز، عده ای به‌صورت شبانه روزی در حال اخذ وجه غیر قانونی و تحصیل مال نامشروع از این راه هستند که این مناطق شامل ابتدای خیابان آزادگان (٢۴ متری) روبروی بانک تجارت و در یکی از اصلی ترین خیابان‌های هسته مرکزی شهر، خیابان اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) و تمامی کوچه های فرعی منتهی به این مرکز درمانی، کیانپارس مقابل نمایشگاه بین المللی خوزستان، خیابان ورودی بیمارستان مهر و کوچه های فرعی منتهی به آن، سپیدار مجاور بیمارستان امیرالمومنین(ع)اهواز هستند.

سرپرست سازمان پایانه های شهرداری اهواز تصریح کرد: هیچکدام از افرادی که در این پنج مکان فعالیت دارند و از شهروندان اخذ وجه می کنند؛ دارای مجوز فعالیت نبوده و هیچ گونه پروانه بهره برداری برای مکانهای ذکر شده صادر نشده است.

حمیدی خاطرنشان کرد: این افراد بصورت خودسرانه و غیر قانونی، خیابان‌ها و کوچه های شهر که معبر عمومی هستند را پارکینگ معرفی کرده و با جعل عنوان پارکبان، از شهروندان وجه دریافت کرده و در حال اخاذی از مردم و ایجاد نارضایتی هستند.

وی با بیان اینکه پارکینگ عمومی دارای تعریف مشخصی است و به مکانهایی اطلاق می شود که دارای مجوز فعالیت و پروانه بهره برداری هستند گفت: محل پارکینگ باید دارای پیوست ترافیکی باشد و از همه مهمتر اینکه شهروند با رضایت خاطر و اختیار خود، ماشین و خودرو خود را در آن مکان قرار دهد.

نبود پارکینگ در سطح شهرها و نقاط پرتردد باعث شده برخی افراد بدون اخذ مجوزهای اقدام به گرفتن وجه نقد از رانندگان خودروها کنند.

این در حالی است که برخی از این افراد هیچ مسوولیتی در قبال خودروی پارک شده ندارند.