پارکینگ طالقانی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ احداث پروژه تقاطع شهدای غزه فعال و ادامه دارد/ با زنده‌سازی ساحل غربی کارون در حال انجام است
پارکینگ طالقانی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ احداث پروژه تقاطع شهدای غزه فعال و ادامه دارد/ با زنده‌سازی ساحل غربی کارون در حال انجام است
پروژه پارکینگ طالقانی پروژه‌ای است که چندین سال است اجرایی نشده، تلاش ما این است که تا پایان امسال حداقل بخشی از پروژه به بهره‌برداری برسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: متأسفانه پروژه پارکینگ طالقانی پروژه‌ای است که چندین سال است اجرایی نشده تلاش ما این است که تا پایان امسال حداقل بخشی از پروژه به بهره‌برداری برسد.

به گزارش کاوش اخبار مراد حسینی اظهار داشت: متأسفانه پروژه پارکینگ طالقانی پروژه‌ای است که چندین سال است اجرایی نشده، تلاش ما این است که تا پایان امسال حداقل بخشی از پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: پروژه تقاطع شهدای غزه یکی از تقاطع‌های است که حتماً گره ترافیکی میدان را برطرف خواهد کرد که مدت زمان ۹ ماه برای آن در نظر گرفته‌ایم و فعالیت آن به صورت مستمر ادامه دارد تا بتوانیم آن را با حداقل تاخیر یا بر اساس برنامه زمانبندی شده به اتمام رسانده و به مردم شریف اهواز تقدیم کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز عنوان کرد: این پروژه به دلیل نوع کار فنی که در آن انجام می‌شود می‌تواند در ایران شاخص باشد چرا که سیگمنت ( قطعات پیش ساخته) آن به صورت تک پایه و با طول ۲۵ متر در کارگاه در حال تولید است.

وی با بیان اینکه با زنده‌سازی کارون یا ساحل غربی رودخانه در محدوده پارک مالیات تا پل ششم پروژه دیگر در حال انجام است، تصریح کرد: با توجه به مدت کوتاهی که از آغاز پروژه گذشته پیشرفت فیزیکی آن حدود ۳۵ درصد است. ۱۵ هکتار از محدوده ساحل در حال زیباسازی، بهسازی، احیا و احداث پارک با مقتضیات خودش است که قصد داریم در برنامه زمانبندی شده ۶ ماهه آن را به بهره‌برداری برسانیم. همچنین با زنده‌سازی در ساحل شرقی کارون ادامه پیدا خواهد کرد و قصد داریم کلنگ زنی حداقل ۲۵ هکتار از ساحل شرقی در محدوده منطقه یک را انجام دهیم.

مراد حسینی ادامه داد: نرده گذاری ساحل کارون در مناطق ۲ و ۷ به طول تقریبی ۳ کیلومتر را در دستور کار داریم که در منطقه ۲ به میزان ۲۸۰۰ متر و در محدوده منطقه ۷ قریب به ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم و انشاالله با پایه‌های روشنایی که خریداری شده و به زودی نصب آنها آغاز می‌شود، بتوانیم تا پایان سال جلوه ویژه‌ای به ساحل کارون ببخشیم.

وی گفت: با زنده‌سازی ساحل کارون سال آینده در منطقه یک و منطقه ۴ ادامه پیدا خواهد کرد که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی در این مناطق حدود ۵۰ درصد است و انشاالله سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز عنوان کرد: مسیر پل ششم پروژه دیگری است که از سال‌های گذشته آغاز شده و به دلیل معارضات مختلفی که داشته تاکنون معطل مانده است که قصد داریم بخشی از آن را تا پایان سال به اتمام برسانیم و تنها یک فاز از آن باقی بماند؛ تاکنون دو فاز از این پروژه کار شده که یک فاز حد فاصل بلوار مدرس در جاده اهواز به ماهشهر تا مسیر ۳۰۰ دستگاه است و انشاالله با همت همکارانم تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

مراد حسینی اضافه کرد: فاز آخر پروژه به طول ۱٫۷ کیلومتر باقی می‌ماند که امیدوار هستیم تا تیر یا مردادماه سال آینده آن را هم به اتمام برسانیم و کریدور غرب به شرق یا شرق به غرب از محور جنوب را بعد از سال‌ها تکمیل و به مردم شریف اهواز تقدیم کنیم.

  • منبع خبر : تسنیم