هشدار نارنجی تقویت سامانه بارشی در خوزستان
هشدار نارنجی تقویت سامانه بارشی در خوزستان
اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به تقویت سامانه بارشی در استان و وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به تقویت سامانه بارشی در استان و وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش کاوش اخبار، اداره کل هواشناسی خوزستان باتوجه به پیش بینی ورود سامانه بارشی از روز‌های قبل، نسبت به بارش باران و احتمال ریزش تگرگ در برخی مناطق استان، بارش برف در ارتفاعات، وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

براساس این اطلاعیه، پدیده‌های جوی یادشده از اوایل وقت روز یکشنبه ۶ اسفند تا اواخر وقت همان روز استان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

در مدت زمان فعالیت این سامانه بارشی، مخاطره‌هایی ازجمله؛ لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختالل در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، سیلابی شدن مسیلها، طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، وزش باد متوسط، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربستها، تابلو‌های تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال و ماشین آلات و محصولات باغی و زراعی دور از انتظار نیست.

توصیه می‌شود تمهیدات لازم به منظور کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش بادمتوسط و صاعقه اندیشیده شود.

انتظار می‌رود هم استانی‌ها از توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کرده و عشایر در جابجایی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پلها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصوالت کشاورزی به انبار‌های استاندارد باید تا پایان فعالیت سامانه بارشی در دستور کار قرار بگیرد.