احضار کاردار پاکستان در تهران به وزارت خارجه
احضار کاردار پاکستان در تهران به وزارت خارجه
انتظار داریم دولت پاکستان به تعهدات بین‌المللی و دوجانبه خود درباره مبارزه با تروریسم عمل کند.

در پی حمله انجام شده توسط پاکستان به نقطه‌ای در منطقه مرزی ایران، کاردار این کشور در تهران امروز به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی تجاوز مرزی پاکستان، کاردار این کشور در تهران امروز (پنجشنبه) ۲۸ دی ماه توسط سید رسول موسوی مدیرکل آسیای جنوبی به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار و مراتب اعتراض ایران به وی ابلاغ شد.

سید رسول موسوی در احضار کاردار پاکستان ضمن محکوم کردن اقدام نظامی انجام شده علیه مناطق مسکونی مرزی که منجر به کشته شدن ۶ کودک، دو زن و یک مرد پاکستانی مرزنشین شد، گفت: آنچه در عملیات ضد تروریستی قرارگاه مرزی استان سیستان و بلوچستان انجام شد، دقیقا علیه تروریست‌های مسلحی بود که آماده عبور از مرز برای انجام اقدامات جنایتکارانه خود علیه شهروندان بودند.

وی با اشاره به سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران و رابطه خوب ایران و پاکستان خاطرنشان کرد: انتظار داریم دولت پاکستان به تعهدات بین‌المللی و دوجانبه خود درباره مبارزه با تروریسم عمل کند.

کاردار پاکستان هم در این دیدار گفت که مطالب مطروحه را به وزارت خارجه کشورش منتقل خواهد کرد.

پیش از این نیز ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه این اقدام پاکستان را محکوم و گفته بود به منظور ابلاغ رسمی اعتراض و درخواست توضیح دولت پاکستان در این رابطه، کاردار سفارت این کشور در تهران به وزارت خارجه احضار خواهد شد.

بعد از حمله انجام شده توسط پاکستان، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان ممتاز زهرا بلوچ در کنفرانسی خبری اعلام کرد که «پاکستان مردم ایران را دوست و برادر خود می‌داند و علاقه‌ای به تشدید اوضاع ندارد».