چالش نخست خوزستان، مسایل زیست محیطی است
 چالش نخست خوزستان، مسایل زیست محیطی است
توسعه صنایع در کنار تغییرات اقلیمی و تنش‌های موجود موجب شده استان خوزستان به یکی از استانهای پرچالش در زمینه محیط زیست تبدیل شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان چالش‌های زیست محیطی را اولین چالش استان عنوان کرد و گفت: با توسعه صنایع در کنار تغییرات اقلیمی و تنش‌های موجود موجب شده استان خوزستان به یکی از استانهای پرچالش در زمینه محیط زیست تبدیل شود.

به گزارش کاوش اخبار محمدراضی جلالی روز دوشنبه در آیین رونمایی از محلول پاک کننده خاک آلوده نفتی در نمایشگاه تجهیزات نفت در اهواز با اشاره به آسیب‌های ناشی از مشکلات زیست محیطی اظهار کرد: کم‌توجهی به حفظ محیط زیست صدمات متعددی را به حوزه‌های مختلف به ویژه سلامت و زیرساخت‌های آموزش استان وارد کرده است.

وی بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانش‌بنیان در راستای پیشگیری از مسایل زیست محیطی عنوان کرد و گفت: در حوزه شرکت‌های نفتی، آلودگی‌هایی در ارتباط با خاک وجود دارد که با استفاده از روش‌های فنی و دانش زدودن این آلاینده‌های نفتی از خاک می‌توان کمک بزرگی به حفط محیط زیست می‌کند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان تولید محلول پاک کننده خاک آلوده نفتی را اتفاقی مهم در حوزه استحصال نفت عنوان کرد و نسبت به رفع بخشی از چالش‌های آلودگی نفت در خاک ابراز امیدواری کرد.

در پایان این آیین از محلول پاک کننده خاک آلوده نفتی با راندمان بالا بر پایه سورفاکتانت‌های طبیعی و کامپوزیت خاک رونمایی شد. مجری طرح این محلول پارک علم و فناوری خوزستان است و به سفارش شرکت نفت و گاز اروندان تولید شده است.

چهاردهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت نفت ۲۴ دی ماه با حضور شرکت‌های نفتی، شرکت‌های تولید کننده تجهیزات نفت و شرکت‌های دانش‌بنیان در اهواز برپا شد.

  • منبع خبر : ایرنا