مشکلی برای تامین آب کشت پاییزه در خوزستان وجود ندارد
مشکلی برای تامین آب کشت پاییزه در خوزستان وجود ندارد
طبق برنامه‌ریزی انجام شده و همکاری‌های صورت گرفته، مشکلی برای تامین آب محصولات پاییزه استان خوزستان وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و همکاری‌های صورت گرفته، مشکلی برای تامین آب محصولات پاییزه استان خوزستان وجود ندارد.

به گزارش کاوش اخبار عبدالرضا سیداحمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به برگزاری نشست‌های متعدد برای تامین آب کشت‌های آبی پاییزه حوزه مارون و کرخه اشاره و بیان کرد: آب موردنیاز حوزه مارون از روز ۱۰ دی‌ماه آزادسازی و آب موردنیاز برای تمام مزارع آبی این حوزه تامین شد.

وی با بیان اینکه اکنون نیز تامین آب مزارع پایین دست شامل شادگان در حال انجام است ادامه داد: طی نشست‌های متعددی که با سازمان آب وبرق، استانداری و شورای سازگاری برگزار شد آب حوزه کرخه نیز در حال تامین است و تا سوم بهمن ماه افزایش خواهد یافت تا آب موردنیاز کل حوزه کرخه را تامین کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: محصولات آبی پاییزه ۶۳۸ هزار هکتار از زمین‌های خوزستان به کشت آبی محصولات پاییزه اختصاص یافته که شامل گندم، جو، کلزا، چغندرقند، سبزی و صیفی است؛ نقشه‌های GIS نیز اختلاف جزیی حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار هکتاری را نشان می‌دهد که نشان دهنده دقت کار است و با آمار نقشه‌های سبزینه مطابقات دارد.

سیداحمدی اظهارکرد: نبود بارندگی و افزایش یک تا سه درجه حرارت بالای میانگین، نیاز آبی را افزایش داده که در تلاش هستیم این نیاز آبی را با همکاری کشاورزان، انجمن‌ها و مسئولان، تامین و به تمام زمین‌های کشاورزی استان برسانیم.

وی در خصوص پیش بینی برداشت محصولات پاییزه خوزستان گفت: در حال حاضر محصولات در مرحله سبزینگی هستند و برآورد پیش‌بینی میزان برداشت امکان‌پذیر نیست؛ پس از گذر زمان و سنجش شرایط و وضعیت خشکسالی برآورد محصولات پاییزه انجام خواهد شد.

استان خوزستان با تولید ۱۷.۸ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، تولید کننده ۲۰ درصد غذای کشور است.