فاز دوم پست برق GIS خزامی در شهرستان کارون وارد مدار شد
فاز دوم پست برق GIS خزامی در شهرستان کارون وارد مدار شد
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: فاز دوم طرح دائم پست برق GIS خزامی در شهرستان کارون به ظرفیت 50 مگاولت آمپر به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: فاز دوم طرح دائم پست برق GIS خزامی در شهرستان کارون به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش کاوش اخبار، علی اسدی در گفت‌و‌گویی رسانه‌ای بیان کرد: فاز دوم طرح دائم پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت gis خزامی در شهرستان کارون برق‌دار و وارد مدار شد.

وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه ۲۰۵۸ میلیارد ریال بوده، تصریح کرد: پروژه مذکور یکی از پروژه‌های اولویت‌دار و حیاتی برای گذر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ بوده که نقش قابل تاثیری در پایداری برق شهرستان کارون و اهواز خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: ایجاد ظرفیت جدید جهت برق‌رسانی به پروژه‌های جاری و آتی در بخش‌های کشاورزی و پرورش ماهی و تأمین برق مشترکین جدید خانگی و عمومی منطقه محروم شهرستان کارون، افزایش ضریب اطمینان و بهبود پایداری شبکه برق منطقه و متعادل‌سازی و کاهش بارگیری پست‌های پربار منطقه از جمله مهدیس و اهواز جنوبی از مهم‌ترین اهداف بهره‌برداری این پروژه است.

اسدی تصریح کرد: پست‌های GIS این شرکت با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته می‌شوند و در مقابل آلودگی‌های محیطی خوزستان مقاوم هستند.

وی بیان کرد: فاز اول پست برق GIS خزامی به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر و ارزش سرمایه‌گذاری پست برق۱۶۲۰ میلیارد ریال پیش از این به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر ظرفیت این پست به ۱۰۰ مگاولت آمپر رسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از مهرماه ۱۴۰۲ تاکنون با احتساب ظرفیت فوق، ۱۳۰ مگاولت آمپر در بخش انتقال و فوق توزیع به ظرفیت شبکه تحت نظارت این شرکت در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.