خوزستان از دوشنبه بارانی می‌شود
خوزستان از دوشنبه بارانی می‌شود
احتمال رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط و بارش برف در ارتفاعات و در پایان بارندگی انتظار وقوع پدیده مه یا مه رقیق پیش بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به رگبار باران، رعد و برق و بارش برف در استان هشدار زرد صادر کرد.

به گزارش کاوش اخبار در این هشدار آمده است: بنا بر بررسی نقشه‌های هواشناسی از اوایل وقت دوشنبه ۱۱ دی تا اواخر وقت دوشنبه احتمال رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط و بارش برف در ارتفاعات و در پایان بارندگی انتظار وقوع پدیده مه یا مه رقیق پیش بینی می‌شود.

 با توجه به این پدیده احتمال لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال، تأخیر در پرواز و خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی پیش بینی می‌شود.

توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای پیشگیری و جلوگیری از حوادث احتمالی از جمله عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ا، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد انجام شود.