استاندار: نقشه راه اجرای اقتصاد دیجیتال در خوزستان تهیه شود
استاندار: نقشه راه اجرای اقتصاد دیجیتال در خوزستان تهیه شود
متاسفانه دانشگاه‌های استان در حوزه آموزش هوش مصنوعی به خوبی ورود نکرده‌اند و باید این موضوع مهم روز دنیا بیشتر مورد نظر این مراکز علمی باشد.

استاندار خوزستان گفت: مسیر استفاده بهینه از فناوری و اطلاعات باید در استان نشانه‌گذاری شود چرا که دیگر اقدامات و برنامه‌های سنتی در دنیای امروز راه به جایی نمی‌برد.

به گزارش کاوش اخبار علی اکبر حسینی محراب امروز چهارشنبه در نشست کارگروه اقتصاد دیجیتال در محل سرسرای استانداری خوزستان استفاده از فناوری و بستر دیجیتال را راهی برای کسب درآمد و بهره‌وری بیشتر از فرصت‌ها دانست و افزود: مسیر فعالیت جوانان در حوزه کسب و کارهای دیجیتال باید هموار و تسهیل شود.

وی با اشاره به وجود چهار هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در استان اظهار کرد: با کمک گرفتن از بستر دیجیتال می‌توان بستری را برای توسعه و رونق خوشه‌های صنعتی در روستاهای خوزستان ایجاد کرد و این اقدام عاملی بر مهاجرت معکوس شهر به روستا خواهد شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اقدامات خوبی در مقطع متوسطه برای آموزش هوش مصنوعی و حوزه فناوری به دانش‌آموزان انجام می‌دهد که این اقدام، نوعی آینده‌نگری برای اشتغال‌زایی و توسعه اقتصاد استان‌ به شمار می‌رود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: فنی و حرفه‌ای باید همپای علم روز دنیا حرکت کند و نیروهای متخصص پرورش دهد، دانشگاه‌ها نیز باید برای ارائه خدمات و کمک به صنعت و تولید استان ماموریت محور عمل کنند.

حسینی محراب تصریح کرد: متاسفانه دانشگاه‌های استان در حوزه آموزش هوش مصنوعی به خوبی ورود نکرده‌اند و باید این موضوع مهم روز دنیا بیشتر مورد نظر این مراکز علمی باشد.

وی بر ایجاد و توسعه هنرستان‌های همجوار صنعت در استان تاکید کرد و گفت : هنرستان‌های کشاورزی برای پرورش نیروهای متخصص مورد توجه دستگاه‌های مربوطه و به ویژه آموزش و پرورش باشد.

استاندار خوزستان کنترل بازار بر بستر الکترونیک را یکی از راه‌های جلوگیری از تخلفات دانست و توضیح داد: در صورت عرضه و توزیع کالا در بازار به صورت الکترونیکی، شفاف‌سازی توزیع کالا و جلوگیری از ارتکاب تخلف اتفاق می‌افتد.