چرا مدارس خوزستان در هوای آلوده تعطیل نمی‌شود؟
چرا مدارس خوزستان در هوای آلوده تعطیل نمی‌شود؟
همان‌طوری که مدارس شهر تهران یا اصفهان برای آلودگی هوا تعطیل می شود، باید برای دانش‌آموزان اهواز نیز مدارس در این وضعیت به شکل غیرحضوری برگزار شود.

در حالی که تعداد روزهای آلوده در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان بیشتر از سایر شهرهاست اما با تبعیض در اعلام تعطیلی مدارس، به سلامت دانش‌آموزان در این استان بی‌توجهی می‌شود.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، مخاطبان فارس با راه‌اندازی پویشی خواستار رفع تبعیض در اعلام تعطیلی مدارس و ادارات خوزستان در هنگام آلودگی هوا شدند. مخاطبان در این پویش عنوان کرده‌اند: «چرا با وجود آلودگی هوای اهواز مدارس، مهد کودک‌ها و ادرات باز هستند در حالی که در اکثر استان‌های با شاخص بالا مدارس تعطیل است. مگر مردم اهواز با دیگر استان‌ها تفاوت دارند؟»

در حالی که تعداد روزهای آلوده در اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان بیشتر از سایر شهرهاست اما اعلام تعطیلی مدارس در برخی از استان‌ها بلافاصله پس از رسیدن شاخص کیفیت هوا به ۱۵۰ یا کمتر صورت می‌گیرد اما در خوزستان به سلامت دانش آموزان و مردم بی‌توجهی می‌شود.

میثم معزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مراجعه به مراکز درمانی در پی آلودگی هوای خوزستان در روزهای اخیر خبر داد و اظهار کرد که بیش از ۲هزار نفر با مشکل تنفسی به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که این آمار تنها در یک روز ۶۰۰ مورد بوده است.

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای سه شهر اهواز، سوسنگرد و آبادان در روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه در وضعیت ناسالم و قرمز قرار داشت اما مدارس این شهرها مجازی نشد و علی‌رغم آلودگی هوا دانش‌آموزان به مدرسه رفتند. اتفاقی که بارها و بارها در طی ماه‌های گذشته تکرار شده است.

سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در تعطیلی مدارس نباید بین شهرها تبعیض قائل شد، اظهار کرد: انتظار می رود در تعطیلی شهرها به دنبال آلودگی هوا تبعیضی صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه گرچه بخشی از تصمیمات مهم نیز باید توسط مسؤولان استانی صورت ‌گیرد، ادامه داد: همان‌طوری که مدارس شهر تهران یا اصفهان برای آلودگی هوا تعطیل می شود، باید برای دانش‌آموزان اهواز نیز مدارس در این وضعیت به شکل غیرحضوری برگزار شود.