دیپلم افتخار و تندیس روابط‌عمومی برتر ایران به نیشکر رسید
دیپلم افتخار و تندیس روابط‌عمومی برتر ایران به نیشکر رسید
این روابط‌عمومی در بخش‌های سرمقاله، خبر، مصاحبه، گزارش، کتاب و نشریه در بین روابط‌عمومی‌های سراسر کشور رتبه اول را به دست آورد.

روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی در بخش‌های مختلف، رتبه اول را کسب کرد و به عنوان روابط‌عمومی برتر ایران مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این روابط‌عمومی در بخش‌های سرمقاله، خبر، مصاحبه، گزارش، کتاب و نشریه در بین روابط‌عمومی‌های سراسر کشور رتبه اول را به دست آورد و با رأی و نظر هیئت داوران، دیپلم افتخار و تندیس جایزه ویژه انتشارات نیز به روابط‌عمومی توسعه نیشکر اهدا شد.

همچنین روابط‌عمومی توسعه نیشکر در بخش تصویرسازی رتبه دوم را از آنِ خود کرد و در بخش‌های پوستر، مستندسازی و اینفوگرافیک نیز در جایگاه سوم قرار گرفت.

در این جشنواره، سرمقاله «حکایت نبرد اراده‌ها در شکرستان ایران» به قلم دکتر ولید آلبوناصر منتشر شده در روزنامه دنیای اقتصاد، خبر «نیشکر هفت‌تپه در مسیر شکوفایی»، گفت‌وگو با دکتر ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر با تیتر «شیرین‌ترین سال نیشکر»، گزارش «تزریق حیات در رگ‌های منطقه»، کتاب «روابط‌عمومی ESG» نوشته دکتر ولید آلبوناصر و نشریه «شهد» در بین ۱۷۰۰ اثر رسیده از سوی هیئت داوران برگزیده شد.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته نیز روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در هفدهمین جشنواره ملّی روابط‌عمومی‌ها حائز رتبه‌های برتر شده بود.

ارتقای سطح کیفی و کمی انتشارات روابط‌عمومی، شناسایی و معرفی آثار برتر و تشویق روابط‌عمومی‌ها به تولید محتوای حرفه‌ای و مؤثر از اهداف جشنواره انتشارات روابط‌عمومی بود که با حضور پروفسور باقر ساروخانی پدر علم جامعه‌شناسی ارتباطات، مهدی باقریان رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی، خسرو رفیعی رئیس انجمن روابط‌عمومی ایران و جمعی از مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی سراسر کشور در مرکز همایش‌های فرهنگ و هنر برگزار شد.

رونمایی از کتاب تحول دیجیتال در صنعت روابط‌عمومی

در این جشنواره، از کتاب «تحول دیجیتال در صنعت روابط‌عمومی» نوشته دکتر ولید آلبوناصر رونمایی شد؛ این کتاب، تحول دیجیتال را در صنعت روابط‌عمومی بررسی می‌کند و تأثیرات آن را بر راهبُردها، ابزارها و تکنیک‌های روابط‌عمومی مورد بحث قرار می‌دهد. کتاب «روابط‌عمومی ای.اس.جی» از دیگر کتاب‌های منتشر شده این نویسنده است. آلبوناصر در امور بین‌الملل و حوزه علوم سیاسی، پژوهش‌های مختلفی داشته و در سال جاری نیز از سوی استاندار خوزستان مورد تقدیر قرار گرفت.

کتاب «مدل جهانی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ارتباطات» از دیگر کتاب‌های منتشر شده در این جشنواره بود؛ این کتاب که به همت روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و مؤسسه کارگزار روابط‌عمومی به چاپ رسیده است، اصول راهنما و مؤلفه‌های سازنده‎ مدیریت ارتباطات و روابط‌عمومی را تعریف می‌کند و جعبه‌ابزاری را در اختیار کارشناسان می‌گذارد که تمامی منابع، توانمندی‌ها و مهارت‌های موردنیاز برای افزایش اعتبار و اعتمادسازی سازمان در آن گنجانده شده است.

در مراسم اهدای جوایز جشنواره، پروفسور باقر ساروخانی، پدر علم جامعه‌شناسی ارتباطات، در سخنرانی خود بر اهمیت نوشتار در ارتباطات انسانی تأکید کرد و گفت: روابط‌عمومی بدون نوشتار، معنایی ندارد؛ روابط‌عمومی‌ها از نوشتار برای برقراری ارتباط با مخاطبان، انتقال پیام‌های سازمانی و تأثیرگذاری بر افکار عمومی استفاده می‌کنند.

دبیر هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی نیز به‌ضرورت برگزاری چنین جشنواره‌هایی در ایران اشاره و تأکید کرد که برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند به ارتقای سطح کیفی انتشارات روابط‌عمومی در ایران کمک کند.