ساعت ادارات و مراکز آموزشی خوزستان فعلا تغییری ندارد/ اعلام آمادگی به مراکز درمانی برای ارائه خدمات به بیماران
ساعت ادارات و مراکز آموزشی خوزستان فعلا تغییری ندارد/ اعلام آمادگی به مراکز درمانی برای ارائه خدمات به بیماران
فعلا ساعات فعالیت ادارات و مراکز آموزشی تغییری ندارد و هر گونه تصمیم‌گیری درباره فعالیت ادارات و مراکز آموزشی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اعلام وضعیت سکون و پایداری هوا تا روز چهارشنبه و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، گفت: فعالیت‌های آلودگی‌زای صنایع آلاینده باید کاملا متوقف شود.

داوود میرشکار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت آلودگی هوای خوزستان اظهار کرد: جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای خوزستان روز شنبه (۱۱ آذرماه) به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد و با توجه به اعلام وضعیت شرایط سکون و پایداری هوا از سوی اداره‌کل هواشناسی تا روز چهارشنبه و احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، مصوباتی داشتیم.

وی با اشاره به مصوبات نشست کمیته اضطرار آلودگی هوا در روز گذشته افزود: بر اساس مصوبات این کمیته مقرر شد مراکز درمانی و اورژانس‌های سراسر استان خوزستان، آمادگی لازم برای ارائه خدمات به بیماران را داشته باشند. همچنین بر رعایت موارد بهداشتی و خود مراقبتی بیشتر توسط بیماران قلبی عروقی و تنفسی تاکید می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه فعالیت‌های آلودگی‌زای صنایع آلاینده باید کاملا متوقف شود، گفت: کاهش فلرینگ در اطراف شهرها، توقف آتش‌سوزی مزارع نیشکر، هماهنگی شهرداری‌ها برای استفاده بیشتر شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی با ایجاد مشوق‌های لازم و استفاده کمتر شهروندان از خودروهای شخصی و استفاده از حمل و نقل عمومی نیز باید انجام شود.

میرشکار با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی وضعیت هوای استان خوزستان و ارائه هشدارهای بهداشتی لازم، ادامه داد: باید برای جلوگیری از هر گونه آتش‌سوزی پسماندها در شهرها و روستاها، با نظارت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اقدام شود.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های عمرانی در سطح شهرها برای جلوگیری از آلودگی هوا و ایجاد ترافیک نیز از دیگر مصوبات این کمیته در نشست روز گذشته بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: فعلا ساعات فعالیت ادارات و مراکز آموزشی تغییری ندارد و هر گونه تصمیم‌گیری درباره فعالیت ادارات و مراکز آموزشی اطلاع‌رسانی خواهد شد.