به کجا چنین شتابان؛ قیمت مرغ دوباره در خوزستان به پرواز درآمد
به کجا چنین شتابان؛ قیمت مرغ دوباره در خوزستان به پرواز درآمد
پس از چند ماه ثبات قیمت مرغ در بازار از هفته گذشته مجددا شاهد افزایش نرخ این محصول در شهرهای مختلف خوزستان هستیم.

پس از چند ماه ثبات قیمت در بازار مرغ، باز هم قیمت آن افزایش یافته است و بدون نظارت مسوولان مربوطه در شهرهای مختلف خوزستان با نرخ‌های متفاوتی به فروش می‌رسد.

به گزارش کاوش اخبار،  پس از چند ماه ثبات قیمت مرغ در بازار از هفته گذشته مجددا شاهد افزایش نرخ این محصول در شهرهای مختلف خوزستان هستیم.

این در حالیست که قریب به سه ماه مرغ با نرخ ۸۵ هزار تومان عرضه می‌شد و این مبلغ در یک بازه زمانی کوتاه کمتر هم شده بود.

بعد از افزایش شدید قیمت مرغ در ماه‌های ابتدای امسال، دولت با برنامه‌ریزی برای افزایش جوجه ریزی تلاش کرد قیمت مرغ را در بازار به تعادل برساند. جوجه ریزی درماه‌های تابستان به حدود ۱۳۶ میلیون قطعه رسید که باعث شد قیمت مرغ از حدود ۱۰۰ هزار تومان تا کانال ۸۰ هزار تومانی پایین بیاید، اما در روز‌های گذشته روند افزایشی دوباره آغاز شده است.

بر اساس تحقیقات خبرنگار خبرگزاری فارس قیمت مرغ امروز در بازار اهواز به ۹۶ هزار تومان رسیده است.

یکی از شهروندان آبادان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: قیمت مرغ در روزهای اخیر به ۹۹ هزار تومان افزایش یافته است. هر از چندگاهی شاهد این افزایش قیمت هستیم که متأسفانه بجای چاره اندیشی و بازگشت به قیمت قبل، بازار مرغ با نرخ بالاتری به ثبات می‌رسد.

وی در ادامه می‌گوید: قیمت گوشت قرمز به گونه‌ای است که مشتری آن کمتر شده و مصرف خانوارها به سمت گوشت مرغ افزایش یافته است که با این اوضاع قیمت کم‌کم مرغ هم از سفره خانواده‌ها رنگ می‌بازد.

با توجه به عرضه مرغ در بازار بهبهان با نرخ ۹۸ هزار تومان، احمدی یکی از شهروندان این شهر به خبرنگار فارس گفت: در چند ماه گذشته به بهانه کاهش جوجه‌ریزی‌ مرغداران و اعتراض آن‌ها به بالا بودن هزینه جوجه‌ریزی قیمت مرغ به کانال ۸۰ هزار تومان رسید.

او می‌گوید: در اخبار مرتبا می‌خوانیم که هزاران تن نهاده‌ دامی از طریق بنادر وارد کشور می‌شوند که این امر قطعا تأثیر مثبتی برای مرغداران و قیمت مرغ خواهد داشت اما خلاف این موضوع را با افزایش قیمت مرغ شاهد هستیم.

محمدی از شهروندان دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: هفته گذشته مرغ را حدود ۸۷ هزار تومان خریداری کردم اما امروز به قیمت ۹۴ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

او می‌گوید: با توجه به تعداد بالای مرغداری در خوزستان و به ویژه دزفول افزایش قیمت مرغ و یا کمبود آن به هیچ وجه قابل قبول نیست و مسؤولان باید پاسخگو باشد.

با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت مرغ، هنوز هیچ یک از مسؤولان در این باره توضیحی ارائه نداده‌اند.
مردم انتظار دارند مسؤولان نظارت و قدرت بیشتری در عملکرد خود نشان دهند تا شاهد تزلزل در بازار هیچ یک از محصولات و کالاها بویژه کالاهای اساسی نباشند.