مدیر عامل جدید شرکت برق منطقه‌ای خوزستان معارفه شد+ تصاویر
مدیر عامل جدید شرکت برق منطقه‌ای خوزستان معارفه شد+ تصاویر
آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برگزار و "علی اسدی" به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برگزار و “علی اسدی” به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.
به گزارش کاوش اخبار، در این مراسم که با حضور آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر، محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان، سردار عبدالرضا حاجتی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، مدیران صنعت آب و برق استان و جمعی از مسئولان در ساختمان امام رضا (ع) برگزار شد، محمود دشت‌بزرگ مدیرعامل سابق این شرکت با ارائه گزارشی از دوران مسئولیت خود گفت: در طول ۹۲ ماه دوره خدمت در برق منطقه‌ای خوزستان نسبت به قبل، طول، عرض و ویژگی‌های سازمان را با تلاش همکاران، تغییر داده‌ایم.
وی افزود: در این دوره خدمت، با احداث و توسعه ۱۰۸ پست انتقال و فوق توزیع ۸۷۰۰ مگاولت آمپر به ظرفیت شبکه، با احداث ۵۹ خط حدود هزار کیلومتر مدار به طول شبکه، ۳۰۰ کیلومتر هادی پرظرفیت، ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری و افزایش مشترکین شرکت از ۱۵ به ۳۵ مشترک اتفاق افتاده است.
مدیرعامل سابق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: در بخش بودجه جاری رشد ۳ برابری، بودجه سرمایه‌ای و سرمایه‌گذاری ۴ برابر رشد یافت و رتبه شرکت در بخش انتقال از چهارم به دوم در کشور ارتقا پیدا کرد.
دشت‌بزرگ با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و صنایع برای توسعه شبکه، اضافه کرد: تکمیل ساختمان امام رضا (ع)، احداث ۴ نیروگاه DG، خرید تجهیزات ۱۵ پست GIS و آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری تعدادی از آنها، ارتقای جایگاه شرکت و کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی، کسب رتبه‌های برتر در بخش تحقیقات، آموزش، روابط عمومی، و بسیج در صنعت برق کشور و تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر و جذب نیروهای حراست را از دیگر اقدامات دوران مسئولیت خود برشمرد.
وی بیان کرد: صمیمانه از تعامل و همکاری مجموعه صنعت برق در استان و کارکنان شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تشکر و قدردانی و از شما درخواست می‌کنم که نهایت تعامل و همکاری را با مدیرعامل جدید مجموعه داشته باشید.
“علی اسدی” مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز در این مراسم با بیان اینکه خوزستان مشهد شهیدان و افتخار ایران است، گفت: ۳۰ سال در بدنه صنعت برق فعالیت کرده و از شرایط و وضعیت اطلاع کامل دارم.
وی با بیان اینکه شبکه برق خوزستان شبکه پیچیده‌ای بوده و در دوره مسئولیت آقای دشت‌بزرگ اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است، افزود: تابستان را پیش رو داریم و لازم است برنامه‌های جدی در این زمینه برای عبور از پیک داشته باشیم و راه توسعه‌ای فعلی را ادامه دهیم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه خوزستان پیشران برق کشور است، تصریح کرد: برق در خوزستان به مثابه اکسیژن است که باید به بدن تزریق شود و از فردا به صورت جدی با تعامل همکاران، کار و فعالیت لازم را شروع خواهیم کرد.
اسدی اظهار کرد: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از بدنه کارشناسی قوی برخوردار است و با تمام وجود به اتفاق همکاران و تعامل و همگرایی با شرکت‌های تولید و توزیع، راهی که برای توسعه شبکه برق خوزستان شروع شده است را ادامه خواهیم داد.
وی تاکید کرد: با حمایت شرکت توانیر لازم است که طرح جامع برق منطقه‌ای خوزستان را تا افق سال ۱۴۱۰ تدوین و بازیابی کنیم.
آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر نیز در این مراسم با بیان اینکه خوزستان به دلیل شرایطی که دارد محل آزمون مردان بزرگ است، گفت: به لحاظ حجم تاسیسات، نیروی انسانی، ظرفیت پست و خط، شاخص‌ها و پیک بار شرکت برق منطقه‌ای خوزستان دومین شرکت بزرگ برق کشور است و به لحاظ حساسیت‌های ویژه خدمتی برای مردم و تامین برق به دلیل طبیعی و غیرقابل تحمل بودن بی‌برقی، رتبه اول را دارد.
وی با بیان اینکه یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران سرمایه‌گذاری در صنعت برق و رشد شاخص‌ها بوده که فراتر از رشد جهانی است، افزود: از اسفند ماه ۱۳۹۴ که محمود دشت‌بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان شد به وی توصیه کردیم که خوزستان جای کار زیاد، توسعه سریع و فوری دارد و طی ۷ سال گذشته هیچ جای ایران به اندازه خوزستان در بحث شبکه ( پست و خط) توسعه پیدا نکرده است.
مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه این اتفاق توسعه‌ای در خوزستان باید رقم می‌خورد، ادامه داد: این توسعه به دلیل آسیب‌دیدگی زیرساخت‌ها، توسعه استان به ویژه توسعه صنایع بزرگ و وابستگی مردم به دلیل شرایط طبیعی به برق و پایداری شبکه، لازم بود که اتفاق بیفتد.
کردی اضافه کرد: بعد از اتفاقات سال ۹۵ در زمینه بهره‌برداری شبکه به دلیل آلودگی و ریزگردها، اقدامات موثری بر روی شبکه برق استان انجام گرفته و اکنون بزرگترین ناوگان شستشوی مقره در اختیار شرکت برق منطقه‌ای خوزستان است که به دیگر نقاط کشور هم کمک می‌کند.
وی با اشاره به تعداد پست‌های GIS که در این دوره نصب شده است، تصریح کرد: قبل از شروع پیک برای تامین برق ۳ استان تهران، مازندران و خوزستان هراس داشته‌ایم که اگر اتفاقی در شبکه رخ دهد، وضعیت ما چگونه خواهد بود که با تلاش‌های انجام شده در راستای پایداری شبکه، در خوزستان خاموشی نداشتیم و این تاب‌آوری شبکه به دلیل حجم کارهایی بود که در سالیان اخیر در شبکه انجام شد.
مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه برق منطقه‌ای خوزستان اکنون یک برق منطقه‌ای در تراز اول در کشور می‌دانم، گفت: از محمود دشت‌بزرگ به دلیل اقدامات این سال‌ها قدردانی می‌کنم و این تغییرات مدیریتی که اتفاقی طبیعی است به دلیل انتقال تجربیات صورت گرفته است.
کردی اظهار کرد: مدیرعامل جدید شرکت برق منطقه‌ای خوزستان فردی با تجربه است که در برق منطقه‌ای غرب با حوزه عملکرد ۳ استان فعالیت کرده و با ادبیات صادراتی و مرزی که شبیه خوزستان است، آشنایی کامل دارد و در استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام سابقه موفق و درخشانی به ثبت رسانده است.
وی افزود: نگاه وزیر و صنعت برق به خوزستان ویژه است و در کمیته توسعه شبکه و کمیته توزیع، ۲ مدیر صنعت برق خوزستان به دلیل همین اهمیت ویژه عضو هستند.
محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان و سردار عبدالرضا حاجتی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دیگر سخنرانان این مراسم تکریم و معارفه بودند که با توصیف خوزستان و اهمیت شبکه برق استان، از تلاش‌های محمود دشت‌بزرگ قدردانی و برای علی اسدی مدیرعامل جدید شرکت برق منطقه‌ای خوزستان آرزوی موفقیت کردند.
کیوان خورسند معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز به نیابت از کارکنان شرکت، از تلاش‌های محمود دشت‌بزرگ قدردانی و به علی اسدی خوشامد‌گویی گفت.
بر اساس این گزارش در پایان مراسم، لوح‌ تقدیرهایی از سوی آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر و معاونان و مدیران شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به پاس خدمات صادقانه، به محمود دشت‌بزرگ تحویل داده شد.
آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر همچنین طی حکمی “علی اسدی” را برای مدت ۲ سال به عنوان مدیرعامل جدید شرکت برق منطقه‌ای خوزستان منصوب کرد.
قابل ذکر است حاضرین در این مراسم با حضور در یادمان شهدای گمنام شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بر مزار شهید گمنام به قرائت دعا و فاتحه پرداختند.
بر اساس این گزارش، علی اسدی مدیرعامل جدید شرکت برق منطقه‌ای خوزستان پیش از این مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب بوده است.
گفتی است، محمود دشت‌بزرگ که از اسفند ۱۳۹۴ تاکنون مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بوده، به عنوان مدیرعامل جدید شرکت برق منطقه‌ای گیلان منصوب شده است.