داستان اشک و لبخند خوزستانی‌ها در بازی های پاراآسیایی هانگژو
داستان اشک و لبخند خوزستانی‌ها در بازی های پاراآسیایی هانگژو
کاروان ایران با نام "فرزندان ایران" با ۱۳۱ مدال در رده دوم قرار گرفت که خوزستانی‌ها نقش پررنگی در این موفقیت داشتند.

خوزستانی های کاروان “فرزندان ایران” در بازی های پاراآسیایی خوش درخشیدند.

به گزارش کاوش اخبار، بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به پایان رسید و کاروان ایران با نام “فرزندان ایران” با ۱۳۱ مدال در رده دوم قرار گرفت که خوزستانی‌ها نقش پررنگی در این موفقیت داشتند.

خوزستان با ۱۳ ورزشکار و ۶ مربی در رشته های مختلف ورزشی در بازی‌های پاراآسیایی حضور داشت که این رویداد برای آن ها همراه و اشک و لبخند و دو اتفاق خاص همراه بود؛ در روز اول هاشمیه متقیان در ماده پرتاب نیزه کلاس F۵۶ هم به مدال طلا رسید و هم رکوردشکنی کرد اما با اعتراض چینی ها به تاخیر یک دقیقه ای متقیان در کال روم، مدال طلای او پش گرفته شد تا متقیان با خاطره ای تلخ هانگژو را ترک کند.

همچنین سیدامید جعفری عضو خوزستانی تیم پاراجودو ایران با تصمیم مسئولان برگزاری که از دور مسابقات کنار گذاشته شد و علی رغم این که به انگژو سفر کرده بود، به ایران برگردانده شد.


اما در ادامه خوزستانی های کاروان دو و میدانی ایران توسط امان الله پاپی در ماده پرتاب نیزه کلاس F۵۷، الهام صالحی در ماده پرتاب دیسک کلاس F۵۴ و عرفان بندری در ماده پرتاب نیزه کلاس F۵۴ به سه مدال ارزشمند طلا دست پیدا کردند.

البته این پایان درخشش خوزستانی ها کاروان دو و میدانی ایران نبود؛ حنان کعب‌عمیر در ماده پرتاب دیسک کلاس F۵۳ و صادق بیت سیاح در ماده پرتاب نیزه کلاس F۴۱ صاحب گردن آویز نقره شدند. همچنین الهام صالحی موفق شد در ماده پرتاب نیزه کلاس f۵۴ به مدال برنز دست پیدا کند.


به نوشته ایسنا، همچنین در تیراندازی با کمان نیز غلامرضا رحیمی ورزشکار خوزستانی خوش درخشید و در بخش ریکرو انفرادی و دوبل، دو مدال طلا را ازآن خود کرد.

در وزنه برداری هم احمد امین زاده ورزشکار عنوان دار خوزستانی در سنگین وزن صاحب مدال طلا شد.

رضا رشنو هم در پارادوچرخه سواری در تایم تریل انفرادی مدال برنز را به دست آورد.

همچنین حمزه مصلح رشت آبادی شطرنج باز خوزستانی تیم ملی در بخش تیمی بر سکوی دوم ایستاد و صاحب مدال نقره شد.

در این بین مریم حسام آبادی عضو خوزستانی تیم ملی گلبال زنان نتواست به همراه تیم ملی به مدال برسد و شهلا حدیدی هم در دو و میدانی دستش به مدال نرسید.


در این بین نمی توان از تلاش مربیان خوزستانی نیز گذشت، مربیانی که بی شک نقش بسیاری در این موفقیت ها داشته اند؛ ماشاءالله طاهری به عنوان مربی در رشته دو و میدانی نابینایان، زهرا کرم‌زاده و مهدی فارسی به عنوان مربی در رشته دو و میدانی جانبازان و معلولان، حسین امیری به عنوان مربی در رشته تیراندازی جانبازان و معلولان،علیرضا مکوندی به عنوان مربی در دوچرخه‌سواری پاراسایکلینگ و آرزو حاجیان به عنوان مربی در رشته گلبال، در هانگژو حضور داشتند.

عملکرد بسیار خوب خوزستانی ها در بازی های پاراآسیایی هانگژو این انتظار را برای توجه بیشتر از سوی مسئولان ورزش استان به این بخش ایجاد می کند که این ورزشکاران با کمی توجه و فراهم شدن زیرساخت مناسب می توانند در میدان های بزرگ حرف برای گفتن داشته باشند و بارها باعث به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در میادین مختلف ورزشی شوند.