مجوز استخدام بیش از ۵۰ هزار معلم جدید صادر شد
مجوز استخدام بیش از ۵۰ هزار معلم جدید صادر شد
مجوز استخدام بیش از ۵۰ هزار معلم جدید صادر شده و ۲۵ هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان به بدنه آموزش و پرورش ملحق خواهند شد.

وزیر آموزش ‎و پرورش اعلام کرد که مجوز استخدام بیش از ۵۰ هزار معلم جدید صادر شده و ۲۵ هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان به بدنه آموزش و پرورش ملحق خواهند شد.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از همشهری آنلاین، رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش‎ و پرورش با حضور در مراسم استقبال از نو معلمان استان خراسان رضوی، گفت: از سال ۹۴ تا ۱۴۰۲، جمعیت دانش‎آموزی ایران حدود ۳ میلیون نفر اضافه شده است.

وزیر آموزش‎ و ‎پرورش با اشاره به اینکه در شهریور سال ۹۷ و در دوره دوم دولت قبل، رئیس مرکز منابع انسانی وزارت وقت از کسری نیروی انسانی خبر داد، اظهار کرد: در سه سال از دولت پیشین مجوز استخدام صادر نشد، به این دلیل که رئیس دولت وقت در مجلس بیان کرد هزینه تربیت دانش ‎آموز در دولت ۴ میلیون تومان و در مدرسه خصوصی یک میلیون تومان است.

وی با تصریح این موضوع که از همان زمان آهنگ تقویت مدارس خصوصی در کشور آغاز شد، ادامه داد: بین تقویت مدرسه خصوصی و دولتی رابطه معکوس وجود دارد، تعداد مجوزهای استخدامی صادره در دو سال دولت جاری معادل ۸ سال قبل از آن است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امسال نیز مجوز استخدام بیش از ۵۰ هزار معلم جدید داشتیم و ۲۵ هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان به بدنه آموزش و پرورش ملحق خواهند شد.

وی درباره آزمون‌های استخدامی، بیان کرد: برای آزمون ابتدایی تنها ۱۴ گرایش می‌توانستند شرکت کنند، اما با پیگیری‌های انجام شده این رقم را به ۷۰ رشته و گرایش افزایش دادیم.

صحرایی، تصریح کرد: همین ۴۰ و چند هزار معلم که آن‌ها را با وسواس انتخاب کردیم افتخار ماست. آینده سازان و معماران آینده ایران کودکان ما هستند و این آینده سازان را باید به دست معلمان قوی تربیت کنیم.