هر چه اختیارات کمتر باشد، طبیعتا سرعت کار کمتر خواهد بود/ میزان اختیارات شهردار تهران حدود ۳۰۰ و شهردار شیراز حدود ۱۴۰ میلیارد تومان است/ در اهواز شورا میزان اختیارات ترک تشریفات را به ۶ میلیارد کاهش داد
هر چه اختیارات کمتر باشد، طبیعتا سرعت کار کمتر خواهد بود/ میزان اختیارات شهردار تهران حدود ۳۰۰ و شهردار شیراز حدود ۱۴۰ میلیارد تومان است/ در اهواز شورا میزان اختیارات ترک تشریفات را به ۶ میلیارد کاهش داد
هر چه اعتماد و تفویض اختیار به بخش اجرایی بیشتر باشد طبیعتا کارها با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

شهردار اهواز با اشاره به تصویب طرح کاهش اختیارات شهردار گفت: تغییر در سطح اختیارات شهرداری، تنظیم‌کننده سرعت انجام پروژه‌ها است و هر چه اختیارات کمتر باشد، طبیعتا سرعت کار کمتر و تعداد لوایح ارسالی به شورای شهر بیشتر خواهد بود.

به گزارش کاوش اخبار رضا امینی با اشاره به تصویب کاهش اختیارات شهردار در شورای شهر اهواز، اظهارکرد: در قانون شورای شهر، نماینده مردم تعیین و با رای مردم انتخاب شده و شهردار موظف است سیاست‌گذاری شورای شهر را اجرایی کند. از روز نخست هم قرار ما تمکین به قانون و اجرای سیاست‌های شورای شهر بوده و است و تا روزی که افتخار خدمت در اهواز را داشته باشم بر اساس سیاست‌های شورای شهر امور را پیش خواهم برد.

وی افزود: نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که هر چه اعتماد و تفویض اختیار به بخش اجرایی بیشتر باشد طبیعتا کارها با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

شهردار اهواز با اشاره به محدودیت اعمال شده برای انجام ترک تشریفات گفت: اعتبارات طرح‌های عمرانی یک بار در بودجه دیده شده است و ترک تشریفات قانونی بر اساس بودجه مصوب انجام می‌شود و اگر نیاز به اصلاحاتی داشته باشد نیز نیازمند تصویب شورای شهر است.

وی تصریح کرد: تغییر در سطح اختیارات شهرداری، تنظیم‌کننده سرعت انجام پروژه‌ها است و هر چه اختیارات کمتر باشد، طبیعتا سرعت کار کمتر و تعداد لوایح ارسالی به شورای شهر بیشتر خواهد بود و هر چه اختیارات بیشتر باشد، طبیعتا سرعت در کار بیشتر خواهد بود و زودتر می‌توان پروژه‌ها را به سرانجام رساند.

شهردار اهواز گفت: میزان اختیارات شهردار تهران حدود ۳۰۰ میلیارد تومان، شهردار شیراز حدود ۱۴۰ میلیارد تومان، شهردار قم ۵۸ میلیارد تومان و شهردار زاهدان ۲۹ میلیارد تومان است. تا پیش از این، در اهواز اختیارات شهردار در ترک تشریفات ۲۹ میلیارد تومان بود اما نظر اعضای شورای شهر این بود که این رقم به ۶ میلیارد تومان کاهش یابد. اگر اختیارات از این رقم کمتر هم شود، ما باز هم تمکین می‌کنیم و اجرای سیاست‌ها و نظرات شورای شهر برای ما مهم است.

  • منبع خبر : ایسنا