جزئیات پیش‌بینی بارش باران در خوزستان تا نیمه آبان
جزئیات پیش‌بینی بارش باران در خوزستان تا نیمه آبان
 مدیرکل هواشناسی خوزستان جزئیات پیش‌بینی وضعیت بارندگی و دمای استان در هفته آخر مهرماه تا نیمه آبان‌ماه را تشریح کرد.

 مدیرکل هواشناسی خوزستان جزئیات پیش‌بینی وضعیت بارندگی و دمای استان در هفته آخر مهرماه تا نیمه آبان‌ماه را تشریح کرد.

به گزارش کاوش اخبار محمد سبزه‌زاری با اشاره به وضعیت بارش از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه، اظهار کرد: وضعیت بارش انباشته در این هفته به جز بخشی از شمال استان خوزستان بین یک تا پنج میلی‌متر خواهد بود. میانگین بارش بلند مدت خوزستان در این هفته ۱.۸ میلی‌متر است.

وی افزود: البته در مناطقی از شمال استان خوزستان احتمال ۵۰ تا ۷۵ درصدی بارش انباشته بین ۵ تا ۱۰ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت بارندگی در دو هفته اول آبان‌ماه

مدیرکل هواشناسی خوزستان در خصوص وضعیت هفتگی بارندگی از اول تا هفتم آبان‌ماه، گفت: وضعیت بارش انباشته در این هفته به جز بخشی از غرب استان خوزستان بین یک تا پنج میلیمتر خواهد بود. البته در مناطقی از شمال استان با احتمال ۵۰ تا ۷۵ درصد، بارش انباشته بین ۵ تا ۱۰ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود. میانگین بارش بلند مدت خوزستان نیز در این هفته ۴ میلی‌متر است

سبزه‌زاری با اشاره به پیش‌بینی هفتگی بارش از ۸ تا ۱۴ آبان‌ماه عنوان کرد: وضعیت بارش انباشته در این هفته در مناطق غربی و مرکزی و جنوب استان خوزستان بین ۵ تا ۱۰ میلی‌متر و در سایر مناطق استان بین یک تا ۵ میلی‌متر خواهد بود. میانگین بارش بلند مدت استان در این هفته نیز ۹.۶ میلی‌متر است.

پیش‌بینی وضعیت دما از هفته آخر مهرماه تا نیمه آبان‌ماه

وی در خصوص پیش‌بینی هفتگی دما از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه، بیان کرد: میانگین دمای استان خوزستان در این هفته ۳۴ درجه سلسیوس است. وضعیت دما در این هفته نسبت به دمای نرمال، بدون تغییر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: میانگین دمای استان خوزستان از اول تا هفتم آبان‌ماه نیز ۳۱ درجه سلسیوس است و پیش‌بینی می‌شود دمای استان در این هفته در شمال بدون تغییر نسبت به نرمال و در جنوب استان در حد یک درجه بیشتر از نرمال خواهد بود.

وی افزود: میانگین دمای استان خوزستان از هشتم تا ۱۴ آبان‌ماه نیز ۲۸.۵ درجه سلسیوس است و وضعیت دما در این هفته بدون تغییر نسبت به نرمال پیش‌بینی می‌شود.

  • منبع خبر : ایسنا