مدیرعامل شرکت توانیر: برق خوزستان شرایط مطلوبی دارد
مدیرعامل شرکت توانیر: برق خوزستان شرایط مطلوبی دارد
خوزستان بعد از تهران و مازندران سومین استان پرچالش در حوزه برق بوده که با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده، امسال شرایط مطلوبی داشته است.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: خوزستان بعد از تهران و مازندران سومین استان پرچالش در حوزه برق بوده که با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده، امسال شرایط مطلوبی داشته است.

به گزارش کاوش اخبار، آرش کردی امروز در بازدید از شبکه برق شهرستان آبادان بیان کرد: آرش کردی در حاشیه بازدید از پست برق فوق توزیع ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت دهداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به عبور موفق از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۲ و قدردانی از اقدامات انجام شده برای ثبت این اقدام مهم، بیان کرد: از امروز باید به فکر بهینه‌سازی و توسعه شبکه بود تا همچون سالی که گذشت، برقی مطمئن و پایدار به مشترکین تحویل داده شود.

وی فرصت بین ۲ پیک مصرف برق ( پایان و شروع فصل گرما) را فرصتی حیاتی و مهم برای تقویت شبکه برق با نگاهی به آمار و ارقام ثبت شده، خواند و افزود: تا شروع پیک مصرف سال جدید باید از فرصت کم‌باری شبکه نهایت استفاده را کرد و در نقاطی که لازم است با افزایش ظرفیت و در سایر نقاط با بهینه‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز، شبکه برق را برای اوج مصرف در پیش، مهیا کرد.

وی تصریح کرد: در شهرستان آبادان و ناحیه انتقال جنوب شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ظرفیت‌سازی مناسبی صورت گرفته که باعث پایداری شبکه با اطمینان بالا شده و برای تقویت و تثبیت این پایداری، اقداماتی که لازم است انجام پذیرد در این سفر بررسی و تایید خواهد شد.

کردی همچنین از شبکه برق توزیع این شهرستان بازدید و در جلسه‌ بررسی وضعیت شبکه برق آبادان با بیان اینکه از ملاقات مستقیم و گفت‌و‌گوی بدون پرده با مردم لذت می‌برم، بیان کرد: در این گفت‌و‌گوها چند نفر از پایداری شبکه تقدیر کردند که این بسیار خوشحال کننده است.

وی با اشاره به این موضوع که تصور آبادان و خوزستان در این شرایط دمایی بدون برق غیرممکن است، تصریح کرد: خوزستان بعد از تهران و مازندران سومین استان پرچالش در حوزه برق بوده که با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده، امسال شرایط مطلوبی داشته و عزم توانیر نیز بر رفع چالش‌ها است.

به گفته مدیرعامل شرکت توانیر، پرآبی سدهای خوزستان و در مدار بودن نیروگاه‌های برق‌آبی و همراهی و تعامل صنایع، نیز نقش موثری در گذر از یک بار داشته است.

محمود دشت‌بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز در این رابطه بیان کرد: در امور انتقال ناحیه جنوب این شرکت به مرکزیت آبادان ۱۶ پست انتقال و فوق توزیع وجود دارد که درصد بارگیری از این تجهیزات عدد مطلوب ۴۵ درصد است.

وی اضافه کرد: به لحاظ بارگیری ناحیه جنوب به مرکزیت آبادان و ناحیه شمال شرق خوزستان به مرکزیت مسجد سلیمان از بهترین شرایط بارگیری در میان نواحی ۱۰ گانه این شرکت برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به پرباری شبکه برق خوزستان، تصریح کرد: کار بهینه‌سازی و تقویت شبکه با کاهش دما و پرباری شبکه، برای تابستان ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در بازدید مدیرعامل شرکت توانیر، مهران گلاب‌کش معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر و مسعود معین‌پور مشاور مدیرعامل در امور مجلس، جلیل مختار نماینده مردم شهرستان آبادان در مجلس، محمود دشت‌بزرگ مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان و مدیران صنعت برق استان، نیز حضور داشتند.