به لحاظ جعل حوادث خوزستان در جایگاه سوم کشور است
به لحاظ جعل حوادث خوزستان در جایگاه سوم کشور است
خوزستان، سومین استان کشور به لحاظ جعل حوادث برای دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه، است.

به گفته رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های خوزستان؛ سومین استان کشور به لحاظ جعل حوادث برای دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه، خوزستان است.

به گزارش کاوش اخبار به نقل خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، عباس اسکندری با بیان اینکه خوزستان بعد از استان‌های تهران و فارس، سومین استان کشور در جعل حوادث برای دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه است، گفت: دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه با ایجاد حوادث ساختگی و جعل اسناد باعث وارد کردن خسارت‌های زیادی به شرکت‌های بیمه‌ای می‌شود.خوزستان در جایگاه سوم کشوری به لحاظ جعل حوادث

وی این اقدام را عاملی برای افزایش ضریب خسارت و کاهش سود شرکت‌های بیمه‌ای دانست، افزود: بیشترین میزان جعل در حوادث رانندگی و خودرو انجام می‌شود.

اسکندری با بیان اینکه برای جعل حوادث رانندگی گروه‌هایی به صورت سازمان یافته از این راه کسب درآمد می‌کنند، ادامه داد: در حوزه درمانی نیز جعل صورت می‌گیرد و جعل اسناد پزشکی از دیگر کار‌هایی است که به صورت انفرادی انجام می‌شود.

به گفته رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های خوزستان؛ پارسال ۲ باند بزرگ جعل اسناد بیمه‌ای در استان شناسایی و متلاشی شد.

اسکندری تعداد تصادف‌های رانندگی پارسال را ۶۰ هزار مورد اعلام و اضافه کرد: بیشترین میزان پرداخت خسارت به ترتیب در بخش‌های درمان، دیه و بدنه خودرو است.

وی با اشاره به نحوه محاسبه و پرداخت خسارت به خودرو‌های خارجی، گفت: براساس قانون پرداخت خسارت به خودرو‌های خارجی همانند خودرو‌های تولید ایران محاسبه می‌شود.

به گفته اسکندری؛ میزان خسارت تعیین شده در بخش بیمه شخص ثالت ۵۰ درصد مبلغ دیه یک فرد مسلمان در ماه حرام است و این قانون برای خودرو‌های خارجی نیز اعمال می‌شود.

وی به تشکیل کمیسیون مناقصات در شورای هماهنگی بیمه‌های استان خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: این کمیسیون برای تحلیل و شناسایی شرکت‌ها و دستگاه‌های بد حساب طرف قرارداد با شرکت‌های بیمه تشکیل شده است.

اسکندری گفت: با تشکیل کارگروهی مقرر شده این شرکت‌ها شناسایی و برای ادامه یا پایان همکاری با این شرکت‌ها و سازمان‌ها تصمیم‌گیری شود.

اعلام خسارت به صورت الکترونیکی

شاهین داغری، مدیرکل بیمه ایران خوزستان گفت: یکی از کار‌هایی که بیمه ایران در چند ماه اخیر برای رفاه حال مردم انجام داده الکترونیکی کردن اعلام خسارت است و مردم می‌توانند به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه به مراکز خسارتی اطلاعات خسارت وارده را ثبت کنند.

وی افزود: بیمه نامه‌هایی برای برخی شهرک‌ها و واحد‌های صنعتی استان صادر شده است تا حوادث حین کار و تاسیسات شرکت‌ها را پوشش دهد.

داغری با بیان اینکه بیمه‌گری یک نوع حمایت از واحد‌های کسب و کار و تولید است، ادامه داد: ضریب نفوذ بیمه صنایع در استان خوزستان تنها ۲ درصد است که انتظار می‌رود در این استان صنعتی، استقبال از بیمه از سوی واحد‌های تولیدی بسیار بیشتر باشد.

مدیرکل بیمه ایران خوزستان با اشاره به اینکه برای نخستین بار در استان بیمه‌های خارج از کشور توسط این شرکت صادر شد، اضافه کرد: به دنبال این هستیم که در کشور عراق یک نمایندگی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه مردم کشور عراق می‌توانند از خدمات این بیمه استفاده کنند، گفت: در حال حاضر ۲ کارخانه در این کشور زیر پوشش بیمه ایران قرار گرفته‌اند.

داغری با بیان اینکه بیشترین حجم بیمه در بخش بیمه نامه شخص ثالث است، افزود: بیش از ۶۰۰ هزار بیمه نامه شخص ثالث توسط این شرکت در استان صادر شده است که بیمه نامه بدنه خودرو ۴۰ درصد آن را شامل می‌شود.

به گفته مدیر کل بیمه ایران در خوزستان؛ ۴۰ هزار بیمه شده درمان و ۱۰ هزار بیمه شده عمر و حوادث در استان زیر پوشش این بیمه هستند.

داغری با بیان اینکه بیمه‌گری باعث ایجاد عدالت و مانع از فقر در جامعه می‌شود، ادامه داد: در یکسال اخیر بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال خسارت توسط این شرکت در استان پرداخت شده است.