مسائل محیط زیستی به عامل مهاجرت از خوزستان تبدیل شده است
مسائل محیط زیستی به عامل مهاجرت از خوزستان تبدیل شده است
این مساله یک تلنگر برای استان خوزستان است و برای حل آن باید به سمت کار پژوهشی برویم تا منجر به مدیریت آلودگی‌های محیط زیستی شود.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با تاکید بر لزوم اهمیت توجه به مسائل محیط زیستی در استان، گفت: بسیاری از مهاجرت‌هایی که از خوزستان به سایر استان‌های کشور رخ می‌دهد، ریشه محیط زیستی دارد و می‌توان گفت مسائل محیط زیستی به عامل مهاجرت از خوزستان تبدیل شده است.

به گزارش کاوش اخبار دکتر محمد راضی جلالی اظهار کرد: این مساله یک تلنگر برای استان خوزستان است و برای حل آن باید به سمت کار پژوهشی برویم تا منجر به مدیریت آلودگی‌های محیط زیستی شود.

وی گفت: ما در پارک علم و فناوری خوزستان به این سمت حرکت کرده‌ایم و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی خوبی در این حوزه برای مدیریت آلودگی‌های زیست محیطی، ریزگردها و آلاینده‌های شیمیایی صنایع انجام شده است و سایر نهادها و شرکت‌ها نیز باید در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان که با ایسنا گفت‌و‌گو می‌کرد، افزود: پارک علم و فناوری خوزستان بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان دارد که از این تعداد، ۵۰ شرکت به صورت مستقیم و تعداد زیادی به صورت غیرمستقیم در هوشمندسازی کشاورزی و محیط زیست فعالیت می‌کنند. شرکت‌های حوزه IT نیز در پارک عام و فناوی خوزستان فعال هستند.

وی بیان کرد: به طور کلی شرکت‌های فعال بسیاری در حوزه محیط زیست و کشاورزی داریم و نگاه ما افزایش تعداد شرکت‌های فعال در این حوزه است.