تداوم وقوع گرما و شرجی در خوزستان/ ثبت رطوبت بالای ۸۰ درصد در ۶ شهر خوزستان
تداوم وقوع گرما و شرجی در خوزستان/ ثبت رطوبت بالای ۸۰ درصد در ۶ شهر خوزستان
از امروز سه شنبه تا ظهر روز پنجشنبه هفته جاری با استقرار جریانات جنوبی شاهد افزایش رطوبت، شرجی و مه رقیق در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال غرب استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: گرمترین نقطه خوزستان طی ۲۴ ساعت گذشته اهواز با دمای هوای ۴۵.۲ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

به گزارش کاوش اخبار، محمد سبزه زاری ‌با اشاره به اینکه ایذه با ۱۷٫۱ درجه سانتیگراد خنکترین نقطه استان در این مدت اعلام شده است، بیان کرد: در شبانه روز گذشته حداقل دمای هوای اهواز ۲۶٫۹ و حداکثر۴۵٫۲ درجه سانتیگراد بوده است.

وی افزود: در بررسی نقشه‌های پیش یابی از امروز سه شنبه تا ظهر روز پنجشنبه هفته جاری با استقرار جریانات جنوبی شاهد افزایش رطوبت، شرجی و مه رقیق در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال غرب استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: در این ایام به علت بالا بودن نسبی ضرایب ناپایداری و صعود رطوبت در ارتفاعات استان، افزایش ابر و احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده در مناطق شرقی، شمالی و ارتفاعات استان دور از انتظار نیست.

سبزه زاری شمال خلیج فارس را از اواسط روز سه شنبه تا اواسط روز چهارشنبه نیمه مواج پیش بینی کرد.

ثبت رطوبت بالای ۸۰ درصد در ۶ شهر خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع رطوبت بالای ۸۰ درصد در ۶ شهر استان خبر داد و بیان کرد: میزان رطوبت در شهرهای شادگان و ماهشهر ۹۱، اهواز و آبادان ۸۹، هندیجان ۸۸ و بستان ۸۲ درصد ثبت شده است.

سبزه زاری، میزان رطوبت ثبت شده در شوش ۷۰ درصد اعلام کرد و افزود: همچنین میزان رطوبت در کشاورزی اهواز ۶۹، صفی آباد دزفول ۶۸ و امیدیه ۵۹ درصد گزارش شده است.