رهبر انقلاب در جمع فعالان دفاع مقدس: عظمت واقعه دفاع مقدس را باید شناخت
رهبر انقلاب در جمع فعالان دفاع مقدس: عظمت واقعه دفاع مقدس را باید شناخت
یکی از این زاویه است که این دفاع در مقابل چه کسی انجام می‌گرفت، چه کسی هجوم کرده بود که لازم بود دفاع صورت بگیرد؟

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید براینکه واقعۀ دفاع مقدس یک برهۀ برجسته و مهمی از تاریخ کشور ماست، بیان داشتند: عظمت این واقعۀ مهم را باید درست بشناسیم و به اذهان نسل‌های بعدی معرفی کنیم.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از خبرگزاری مهر، در آستانه هفته دفاع مقدس، جمعی از طلایه‌داران، خانواده‌های شهدا، هنرمندان، نویسندگان و امدادگران و پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس صبح امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

بخشی از مهمترین بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به این شرح است:

– عظمت واقعه دفاع مقدس را باید شناخت. خیلی کار شده لکن به نظر من جا برای کار هنوز بسیار زیاد است. ما نتوانستیم تاکنون جزئیات این تابلوی عظیم و پر نقش و نگار را بشناسیم و بشناسانیم.

– عظمت این حادثه را از چند زاویه می‌شود دید:

۱- یکی از زاویه‌ی آن چیزی است که از آن دفاع می‌شود چون بحث دفاع مقدس است از چی دفاع می‌کردیم ما؟

۲- یکی از این زاویه است که این دفاع در مقابل چه کسی انجام می‌گرفت، چه کسی هجوم کرده بود که لازم بود دفاع صورت بگیرد؟

۳- زاویه‌ی سوم این است که این دفاع به وسیله‌ی چه کسانی انجام گرفت؟

۴- زاویه چهارم این است که آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود؟ نتیجه این دفاع چه شد؟

– همۀ آن چیزهای که در ذهن ماست در بیانات سخنرانان بود.

– عقیده راسخ بنده این است که اگر نسل‌های پی در پی جوانب مهم و معنادار دفاع مقدس را بدانند که در این واقعه مهم چگونه ملت ایران توانست خود را به سکوی پیروزی برساند با قدرت با سربلندی آن‌ها در این شناخت درس‌های بزرگی خواهند گرفت.

– اینکه از چه چیزی دفاع می‌شد؛ در دفاع مقدس از انقلاب اسلامی، از جمهوری اسلامی که محصول انقلاب اسلامی بود و از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌شد.

– طرف مقابل به این سه چیز حمله کرده بود. البته جبهه اساسی و مهم دشمن، هدفشان مسئله تمامیت ارضی نبود آن هدف صدام بود. هدف آنها انقلاب بود. آنها می‌خواستند این انقلاب بی‌نظیر و کبیر و مهمی را که در ایران به برکت جانفشانی مردم اتفاق افتاده بود، سرکوب کنند.

– این انقلاب توانسته بود نظام وابسته و فاسد حاکم بر کشور را بر طرف کنه برکنار کنه و یک نظام جدید، یک سخن نو را در این کشور حاکم کند؛ مردم‌سالاری دینی حرف نویی بود در دنیا.

– آنهایی که با جمهوری اسلامی طرفند، مقابلند، دشمنی می‌کنند، مسئله شأن، مسئله «جمهوری اسلامی» است.

– بنابراین آن چیزی که از آن دفاع می‌شد، این نقطه‌های اساسی و مهم بود. مسئله فقط این نبود که قسمتی از مرز عقب می‌رود یا جلو می‌آید، مرزهای جغرافیایی تغییر پیدا می‌کند.اگرچه البته آن هم مهم بود اما این اهمیتش قابل مقایسه با آن نیست.

– فرانسوی‌ها پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی را در اختیار عراق قرار دادند.

– بلوک شرق و شوروی سابق از امکانات زمینی و هوایی هرچه لازم بود به عراق دادند.

– در جنگ کمک کننده‌ای نداشتیم، حتی امکانات و تسلیحاتی را که می‌خواستیم پول بدهیم و بخریم فراهم نمی‌شد مگر به ندرت و موارد جزئی.