برخی مشکلات دلیل خوبی برای زیرسوال بردن همه تلاش ها نیست/ کسب ۵۳ رتبه ۲ رقمی در کنکور نشان دهنده ارتقای علمی مدارس استان است
برخی مشکلات دلیل خوبی برای زیرسوال بردن همه تلاش ها نیست/ کسب ۵۳ رتبه ۲ رقمی در کنکور نشان دهنده ارتقای علمی مدارس استان است
کسب ۵۳ رتبه ۲ رقمی در کنکور که هشت نفر از آنها در مدارس دولتی تحصیل داشتند، نشان دهنده ارتقای علمی مدارس استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت که ایجاد فضای تخریب و برخی بداخلاقی ها مانع از رفع مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت استان می‌شود و همواره باید از چنین شرایطی پرهیز کرد.

به گزارش ایرنا مسعود حمیدی نژاد روز یکشنبه در همایش مدیران مدارس خوزستان که به صورت همزمان با سراسر کشور در محل سرسرای فردوسی اهواز برگزار شد بیان کرد: شاهد هستیم که عده‌ای تلاش دارند در فضای مجازی فعالیت های آموزش و پرورش استان را تخریب کنند که به تازگی نمونه هایی از آن را در فضای مجازی دیدیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه مشکلاتی در آموزش و پرورش استان وجود دارد ادامه داد: برخی مشکلات دلیل خوبی برای زیرسوال بردن همه تلاش ها نیست؛ لذا باید در فضایی دوستانه و کارشناسی برای رفع چالش ها و ارتقای شاخص های حوزه آموزش و پرورش برنامه ریزی کرد.

حمیدی نژاد با اشاره به دستاوردهای آموزش و پرورش خوزستان در یک سال اخیر افزود: کسب ۵۳ رتبه ۲ رقمی در کنکور که هشت نفر از آنها در مدارس دولتی تحصیل داشتند، نشان دهنده ارتقای علمی مدارس استان است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: همچنین بعد از ۶ سال موفق به کسب رتبه تک رقمی در رشته علوم انسانی در کنکور امسال شدیم.

وی با اشاره به تجهیز آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان اظهار کرد: ۱۲۰ میلیارد ریال تجهیزات در یک سال اخیر میان هنرستان‌های استان با هدف افزایش کیفیت آموزش مهارتی توزیع شد.

حمیدی نژاد اظهار کرد: تراز آموزشی رشته ریاضی فیزیک در استان ۹ سال منفی بود که در سال تحصیلی گذشته به مثبت ۱.۲ ارتقا یافت.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در حوزه تربیت بدنی ۴۵ هزار مترمربع به مساحت ورزشی مدارس استان اضافه شده است ادامه داد: ۱۰ میلیارد ریال در یکسال اخیر تجهیزات ورزشی بین مدارس استان توزیع شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به افراد تحول آفرین در استان داریم.

 امروز یکشنبه ۵۲۳ کلاس درس در استان همزمان با سراسرکشور و با حضور رییس جمهور به صورت برخط افتتاح شد.

در خوزستان هشت هزار مدرسه دولتی و غیردولتی وجود دارد.

  • منبع خبر : ایرنا