شرجی در خوزستان ماندگار است/ رطوبت ۹۰ درصدی در اهواز
شرجی در خوزستان ماندگار است/ رطوبت ۹۰ درصدی در اهواز
حداکثر رطوبت ایستگاه‌های هواشناسی خوزستان امروز در شادگان ۹۱ درصد و ایستگاه کشاورزی اهواز ۹۰ بوده است.

 مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی تداوم وقوع شرجی در استان خبر داد.

به گزارش کاوش اخبار محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار کرد: تا اوایل روز شنبه به ویژه فردا جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی و وقوع مه رقیق در مناطق جنوبی، مرکزی، شرقی، غربی و تا حدودی شمالی استان خوزستان خواهد شد.

وی افزود: در این ایام به دلیل بالا بودن شاخص‌های ناپایداری احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش تندبادهای لحظه‌ای در ارتفاعات استان خوزستان وجود دارد. امروز و فردا وزش بادها در برخی ساعات در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی متوسط خواهد بود.

سبزه‌زاری ادامه داد: در روزهای شنبه و یکشنبه وزش بادها در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی متوسط گاهی شدید پیش بینی می‌شود. تا اوایل وقت فردا شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته اهواز با ۴۹.۵ و ایذه با ۲۰.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۳۰.۵ و ۴۹.۵ درحه سانتیگراد در نوسان بوده است.

شرجی ۹۰ درصدی در شادگان و اهواز

با تداوم شرجی در خوزستان امروز ۱۰ ایستگاه هواشناسی در سطح استان رطوبت بالای ۷۰ درصد را تجربه کردند.

بنا بر اعلام اداره‌کل هواشناسی خوزستان، حداکثر رطوبت ایستگاه‌های هواشناسی خوزستان امروز (۱۶ شهریورماه) در شادگان ۹۱ درصد و ایستگاه کشاورزی اهواز ۹۰ بوده است.

در این مدت میزان رطوبت در ایستگاه هندیجان ۸۹ درصد، بندر ماهشهر ۸۷ درصد، اهواز ۸۵ درصد، بهبهان ۸۰ درصد، آغاجاری ۷۹ درصد، آبادان و امیدیه ۷۶ درصد، شوش ۷۰ درصد، بستان ۶۱ درصد، ایذه ۵۵ درصد و در رامهرمز ۵۱ درصد ثبت شده است.