استقرار ۲۲۰ ناوگان حمل و نقل در مرزهای خوزستان برای جابه جایی زائران
استقرار ۲۲۰ ناوگان حمل و نقل در مرزهای خوزستان برای جابه جایی زائران
اکنون به طور میانگین ۱۵۰ ناوگان در پایانه مرزی شلمچه و ۷۰ ناوگان در پایانه مرزی چذابه برای جابه جایی زائران مستقر هستند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به استقرار ۲۲۰ ناوگان حمل و نقل عمومی در پایانه های مرزی خوزستان بیان کرد: اکنون به طور میانگین ۱۵۰ ناوگان در پایانه مرزی شلمچه و ۷۰ ناوگان در پایانه مرزی چذابه برای جابه جایی زائران مستقر هستند.

به گزارش کاوش اخبار، محمد جولانژاد پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اول ماه صفر تا ۲۰ صفر “روز اربعین” تردد ۲ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۶۹۶ زائر از پایانه های مرزی استان ثبت شده که از این میزان سهم پایانه مرزی شلمچه یک میلیون و ۶۱۲ هزار و ۸۳۴ زائر و پایانه مرزی چذابه ۷۳۱ هزار و ۸۶۲ می‌باشد.

وی با اشاره به تردد ۲۷۴ هزار و ۴۴۲ نفری اتباع خارجی از مرزهای شلمچه و چذابه، افزود: در این مدت ۲ میلیون و ۷۰ هزار و ۲۵۴ زائر ایرانی نیز از مرزهای استان تردد داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از تردد ۱۶ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۶۴۹ وسیله نقلیه در محورهای استان و رشد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: تعداد ۷۹۶ هزار و ۷۸۲ وسلیه نقلیه وارد استان و تعداد ۷۷۴ هزار و ۳۷ خودرو از استان خارج شده است.

جولانژاد افزود: در این مدت بیشترین تعداد پلاک خودرو مشاهده شده در خوزستان از استان های تهران، لرستان و اصفهان بود.

وی ادامه داد: از اول صفر لغایت ۲۰ صفر، ۱۰ هزار و ۱۹۷ سفر در مرز شلمچه به تعداد ۲۵۰ هزار و ۱۲۲ زائر و در پایانه مرزی چذابه نیز با انجام سه هزار و ۲۵۳ سفر، تعداد ۹۱ هزار و ۹۹۲ زائر جابجا شدند.

گفتنی است مرزهای شلمچه و چذابه در غرب خوزستان ۲ گذرگاه مهم‌ تردد زائران اربعین هستند.