آغاز تعمیرات شبکه آبیاری شهید رجایی امیدیه
آغاز تعمیرات شبکه آبیاری شهید رجایی امیدیه
از جمله تعمیرات در سطح شبکه می توان به عملیات بوته کنی، لاینینگ، لایروبی، رگلاژ جاده سرویس و ترمیم نقاط آسیب دیده کانال اشاره کرد.

معاون نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی از آغاز تعمیرات اساسی سالیانه شبکه آبیاری شهید رجایی امیدیه خبر داد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، رضا احمدیان پور گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل کشت زمستانه و برنامه ریزی صورت گرفته عملیات تعمیرات اساسی سالیانه در سطح شبکه شهید رجایی آغاز شد.

وی افزود: از جمله تعمیرات در سطح شبکه می توان به عملیات بوته کنی، لاینینگ، لایروبی، رگلاژ جاده سرویس و ترمیم نقاط آسیب دیده کانال اشاره کرد.

معاون نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری زهره و جراحی تصریح کرد: انجام برخی از تعمیرات عملاً در هنگام آبیاری میسر نیست و نیازمند خشک بودن کانال ها و زهکش ها است اما برخی عملیات تعمیراتی از جمله بوته کنی و رگلاژ جاده سرویس در فصل های آبی و هنگام آبیاری هم انجام می شود.

رضا احمدیان پور عنوان کرد: طی برنامه ریزی انجام شده حدود ۵۷ کیلومتر از کانال های این شبکه آبیاری بصورت دستی و ماشینی لایروبی خواهد شد و همچنین عملیات بوته کنی دستی به میزان ۱۵۴ کیلومتر و لایروبی سیفون ها به طول ۴۰۰ متر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت عملیات لاینینگ افزود: این عملیات که روی کانال های آبیاری انجام می شود شامل خارج کردن بتن، کانال کشی، شفته آهک، ترمینگ، بتن ریزی و ایجاد درز انبساط است.

احمدیان پور در پایان گفت: طبق پیش بینی و برنامه ریزی انجام شده عملیات تعمیراتی در این شبکه آبیاری تا پایان مهرماه ادامه خواهد یافت.