عزل و نصب مدیران مدارس به دلیل همسو نبودن با نماینده در آستانه انتخابات/ در آموزش و پرورش خوزستان چه خبر است؟
عزل و نصب مدیران مدارس به دلیل همسو نبودن با نماینده در آستانه انتخابات/ در آموزش و پرورش خوزستان چه خبر است؟
این وظیفه آموزش و پرورش استان است که نظارت کافی بر این موضوع داشته باشد تا دانش‌آموزان قربانی سیاست نشوند.

با وجود تاکیدهای چندباره مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها و غیر قانونی بودن آن، از برخی شهرستان‌های خوزستان در آستانه بازگشایی مدارس خبرهای ناخوشایندی به گوش می‌رسد که بوی انتخاباتی می‌دهد و ظاهرا برخی از نمایندگان مجلس حتی به انتخاب مدیران مدارس ورود کرده و شخصا مدیران مدراس را انتخاب می‌کنند.

به گزارش کاوش اخبار، بر اساس گزارش‌های دریافت شده گویا با تاکید یکی از نمایندگان مجلس، مدیران آموزش و پرورش آن منطقه قصد دارند بدون توجه به کیفیت و شرایط اختصاصی (آزمون و مصاحبه)، انتصاب مدیران مدارس را صرفا بر اساس موافق و مخالف بودن با نماینده، انتخاب کنند و گویا برای آنها اهمیتی ندارد که مدیران مدرسه به عنوان بازوی اصلی اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی، چه تاثیری در کیفیت بخشی و ارتقای سطح آموزشی مدارس دارند و انتخاب یک مدیر تنها بر اساس همسو بودن با نماینده، ممکن است افت تحصیلی دانش‌آموزان را به همراه داشته باشد.

مهره‌چینی و دخالت نمایندگان در عزل و نصب شاید دیگر به یک رویه تبدیل شده باشد اما دخالت نمایندگان در کوچکترین امور حوزه انتخابیه و انتخاب مدیران مدارس، رویه‌ای خطرناک است که آینده دانش‌آموزان را نشانه رفته و با سرنوشت آنها بازی می‌کند.

آن هم در دوره‌ای که سابقه‌ تحصیلی ۵۰ درصد قبولی کنکور را شامل می‌شود و دخالت‌های بی‌جا در امور مدارس می تواند دانش آموزان را از داشتن این سابقه و در نهایت قبولی در کنکور محروم کند.

شاید برای نماینده و نیروهای وی قبولی در انتخابات حرف اول را بزند اما این وظیفه آموزش و پرورش استان است که نظارت کافی بر این موضوع داشته باشد تا دانش‌آموزان قربانی سیاست نشوند.