سرپرست فرمانداری اهواز: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان اهواز اختصاص یافت/ مناطق محروم اولویت نخست در اختصاص اعتبارات
سرپرست فرمانداری اهواز: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان اهواز اختصاص یافت/ مناطق محروم اولویت نخست در اختصاص اعتبارات
اولویت نخست در اختصاص اعتبارات مناطق محروم و کمتربرخوردار و حاشیه است که برخی از نقاط در حداقل امکانات از جمله آب و برق مشکل دارند.

سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز گفت: افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار سهم تملک دارایی های سرمایه ای استانی، ۳ درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی و همچنین سهم اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور به این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز، سید احمد موالی زاده در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان در سالن اجتماعات شهید فرجوانی فرمانداری اهواز با اشاره به اولویت طرح های نیمه تمام، مناطق کمتر برخوردار و روستاها افزود: بیش از۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار سهم تملک دارایی های سرمایه ای استانی و سه درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی و همچنین سهم اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای طرح های این شهرستان اختصاص یافت که با توجه به محدودیت ها باید با نگاه هدفمند اعتبارات را هزینه کنیم.

وی افزود: اعتبارات در فصل های انرژی، حمل و نقل، صنعت و معدن، کشاورزی و منابع طبیعی، توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری، آب و فاضلاب، دین و مذهب، ورزش و تفریحات، فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی، گردشگری، آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه ای هزینه می شود. نماینده عالی دولت در شهرستان اهواز اضافه کرد: بیشترین اعتبار به فصل آب و فاضلاب اختصاص یافته است.

موالی زاده ضمن تشکر و قدردانی از تلاش و پیگیری های نمایندگان مردم شهرستان های اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان دلسوزانه و با جدیت مشکلات شهرستان ها را پیگیری می کنند.

وی بر پیگیری جذب و استفاده از ظرفیت اعتبارات ملی تاکید کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم که در سطح ملی اعتبارات را افزایش دهیم و سهم شهرستان را جذب کنیم. ضمن اینکه اعتبار جاده حادثه خیز تصفیه شکر در بخش مرکزی اهواز از اعتبارات ملی است.

مناطق محروم، حاشیه و روستاهای اهواز در اولویت اختصاص اعتبارات

سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز افزود: اولویت نخست در اختصاص اعتبارات مناطق محروم و کمتربرخوردار و حاشیه است که برخی از نقاط در حداقل امکانات از جمله آب و برق مشکل دارند و باید با پیگیری و برنامه ریزی رفع شوند.

موالی زاده با بیان اینکه پس از مناطق محروم و حاشیه، اولویت بعدی در تخصیص اعتبارات روستاهای شهرستان اهواز است، ادامه داد: تلاش بر این است تا علاوه بر این اعتبارات از اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری مشکلات این روستاها را برطرف کنیم تا موضوع عدالت محوری دولت را تحقق ببخشیم.

وی به اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری اشاره کرد و گفت: طرح های خوبی از جمله بهسازی و آسفالت معابر و خیابان های روستاهای بخش های اسماعیلیه و مرکزی اهواز با استفاده از این اعتبارات اجرا شده است. ضمن اینکه روستاهای بخش غیزانیه در اولویت برنامه ها قرار دارد.

سرپرست فرمانداری اهواز در پایان با تاکید بر اینکه ملاک، عملکرد ادارات و دستگاه های اجرایی است، افزود: عملکرد ادارات و دستگاه های اجرایی در استفاده صحیح از اعتبارات برای ما اهمیت دارد.