سفر مخبر معاون رئیس جمهور و نخست وزیر عراق به خوزستان/ خوزستان در سال جاری در کشاورزی همه رکوردها در تولید محصولات را زده است
سفر مخبر معاون رئیس جمهور و نخست وزیر عراق به خوزستان/ خوزستان در سال جاری در کشاورزی همه رکوردها در تولید محصولات را زده است
بیش از دو هزار پروژه در هفته دولت با حضور مقامات مختلف کشوری و استانی در خوزستان افتتاح و کلنگ زنی شد.

استاندار خوزستان در بازدید از نمایشگاه هفته دولت در گفتگو با خبرنگاران از سفر معاون اول رئیس جمهور و نخست وزیر عراق به خوزستان در هفته آینده خبر داد.

به گزارش کاوش اخبار، علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان شامگاه چهارشنبه ضمن بازدید از نمایشگاه هفته دولت با حضور در غرفه نشست خبری استانداری در گفتگو با اصحاب رسانه گفت: خوشبختانه اقدامات مهم دولت در استان اطلاع‌رسانی شده است و پروژه های بزرگ و ملی در سطح استان، شهرستان، بخش ها و روستاهای استان با تلاش دولت و اختصاص بودجه های سنگین برای استان در دستور کار بوده است.

وی افزود: شاید بتوان گفت استان خوزستان با محاسبه سرمایه گذاری ها و بودجه های مربوط به سفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت نسبت به سایر استان های کشور جلوتر است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه رویدادهایی مانند نمایشگاه هفته دولت فرصتی برای نشان دادن تلاش های مختلف در کشاورزی، صنعت، منابع طبیعی، نفت، پتروشیمی، حفاری و … محسوب می‌شود اظهار داشت: پروژه نیروگاه برق هسته ای ۳۰۰ مگاواتی دارخوین شادگان که برای سالها عملیات اجرایی آن متوقف شده بود دوباره فعال شد و بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

حسینی محراب گفت: همچنین وزارت نفت طبق اعلام وزیر نفت بیش از ۱۶ میلیارد دلار در استان سرمایه‌گذاری داشته است که منجر به اشتغال، آموزش و شکل‌گیری زنجیره تولید در صنایع می‌شود.

وی افزود: خوزستان در سال جاری در کشاورزی همه رکوردها در تولید محصولات را زده است از جمله در تولید گندم برای اولین بار در تاریخ خوزستان بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن تولید شده است و سایر محصولات هم به همین نسبت رشد داشته اند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: بیش از دو هزار پروژه در هفته دولت با حضور مقامات مختلف کشوری و استانی در خوزستان افتتاح و کلنگ زنی شد.

حسینی محراب افزود: در روزهای آینده معاون اول محترم رییس جمهور برای افتتاح و کلنگ‌زنی برخی پروژه‌ها به خوزستان خواهد آمد همچنین در هفته آینده میزبان نخست وزیر عراق خواهیم بود و طبعا استان ما یک رویداد بزرگ خبری خواهد داشت که جزئیات آن را طی روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: خوزستان تابلوی همه کشور است و انشاالله شاهد یک استان پیشران در حوزه های مختلف باشیم و آنچه که شایسته مردم استان است با کمک دست اندرکاران دولت محقق نماییم. همچنین از زحمات و تلاش های اصحاب محترم رسانه که همواره دغدغه پیشرفت و توسعه استان را دارند قدردانی می‌کنم.