چرا فقط دمای خوزستان روزهای تعطیل بالای ۵۰ درجه است؟/ منظور از دما‌های ۴۹ درجه سانتی‌گراد و بالاتر چیست؟/ دمای بالاتر از ۴۹ درجه سانتی‌گراد چند درجه بالاتر است که اعلام نمی‌شود؟
چرا فقط دمای خوزستان روزهای تعطیل بالای ۵۰ درجه است؟/ منظور از دما‌های ۴۹ درجه سانتی‌گراد و بالاتر چیست؟/ دمای بالاتر از ۴۹ درجه سانتی‌گراد چند درجه بالاتر است که اعلام نمی‌شود؟
هواشناسی در اعلام درجه گرمای هوا در استان تجدید نظر کنند و بیش از این با اعداد و کلمات بازی نکنند و از این یک بام و 2 هوای روزهای تعطیل و غیر تعطیل خارج شوند.

جا دارد مسوولان سازمان هواشناسی استان خوزستان در اعلام درجه گرمای هوا در استان تجدید نظر کنند و از این یک بام و ۲ هوای روزهای تعطیل و غیر تعطیل در اعلام درجه گرما خارج شوند.

به گزارش کاوش اخبار، استان خوزستان این روزها، روزهای گرمی را تجربه می‌کند و با گذشت چند روز از ماه شهریور همچنان گرمای هوا در این استان ادامه دارد.

هواشناسی استان خوزستان گرمای هوا در روز پنج‌شنبه ۲ شهریورماه در ایستگاه هواشناسی گتوند را ۵۱.۶ درجه سانتی‌گراد و دمای هوای آبادان را نیز ۵۱.۲ درجه سانتی‌گراد اعلام کرده است.

همچنین در همین روز دمای هوای بستان ۵۱.۱ درجه سانتی‌گراد، شوش ۵۰.۷ درجه ‌سانتی‌گراد، امیدیه و اهواز ۵۰.۴ درجه سانتی‌گراد، شوشتر ۵۰.۲ درجه سانتی‌گراد، صفی آباد دزفول و هندیجان نیز ۵۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شد و از سوی هواشناسی استان خوزستان اعلام شد.

به نوشته فارس، البته بر اساس آنچه که هواشناسی استان خوزستان به هموطنان اعلام کرده است در روز پنج‌شنبه ۲ شهریورماه حداکثر دمای هوا در بندر ماهشهر ۴۹.۸ درجه سانتی‌گراد، رامهرمز ۴۹.۶ درجه سانتی‌گراد، ایستگاه کشاورزی اهواز ۴۹.۴ درجه سانتی‌گراد، بهبهان ۴۹ درجه سانتی‌گراد، شادگان ۴۸.۸ درجه سانتی‌گراد، مسجدسلیمان ۴۸.۲ درجه سانتی‌گراد، حسینیه اندیمشک ۴۷.۸ درجه سانتی‌گراد و لالی نیز ۴۷.۲ درجه سانتی‌گراد بود.

اما هواشناسی خوزستان شنبه چهارم شهریور ماه اعلام کرد که وقوع دما‌های ۴۹ درجه و بالاتر طی امروز در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان پیش بینی می‌شود.

سوال اینجا است چرا در روز جمعه که تعطیل بود هواشناسی استان خوزستان دمای بالای ۵۰ درجه سانتی‌گراد در ۹ شهر استان را به صراحت اعلام کرد ولی شنبه با یک خبر کلی به بیان دمای هوا پرداخت.

سوال دیگر از هواشناسی استان خوزستان این است که منظور از دما‌های ۴۹ درجه سانتی‌گراد و بالاتر برای شنبه چیست؟ این دمای بالاتر از ۴۹ درجه سانتی‌گراد چند درجه بالاتر است که اعلام نمی‌شود؟

جا دارد مسوولان سازمان هواشناسی استان خوزستان در اعلام درجه گرمای هوا در استان تجدید نظر کنند و بیش از این با اعداد و کلمات بازی نکنند و از این یک بام و ۲ هوای روزهای تعطیل و غیر تعطیل خارج شوند.