امام جمعه اهواز: آنهایی که یاس و ناامیدی را در جامعه تزریق می کنند در خط دشمن هستند
امام جمعه اهواز: آنهایی که یاس و ناامیدی را در جامعه تزریق می کنند در خط دشمن هستند
آنهایی که یاس و ناامیدی را در جامعه تزریق می کنند در خط دشمن هستند و خواسته یا ناخواسته خط دشمن را دنبال می کنند.

 امام جمعه اهواز، موسم اربعین را فرصت الهی برای خوزستانی‌ها برای عرض ارادت به سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا(ع) توصیف کرد و از آحاد مردم و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خواست همچون برادران عراقی از همه زائران به خصوص زائران اتباع خارجی پذیرایی و خدمت رسانی کنیم.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از ایرنا حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی‌فرد در خطبه دوم نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر افزود: ما خوزستانی ها باید میزبانی زائران اربعین کشورهای مختلف را قدر بدانیم و هرچه در توان داریم به زائران خدمت رسانی کنیم.

وی گفت: ما هم مثل برادران عراقی نباید هیچ فرقی بین زائران ایرانی و خارجی قائل شویم ، عراقی ها با جان و دل از زائران پذیرایی می کنند و هرآنچه دارند مخلصانه در طبق اخلاق قرار می دهند.

وی گفت:پذیرایی از زائران خارجی در خانه‌ها و رساندن رایگان آنان به مرزهای چذابه و شلمچه و همچنین استقبال از آنان پس از بازگشت از کربلا را نمونه هایی از این خدمتگزاری ها بیان کرد و افزود: پذیرایی از زائران خارجی اربعین را چیزی مثل جهاد تبیین که ضرورتی فوری و قطعی است بدانیم.

خطیب جمعه اهواز در ادامه پشتیبانی منظم و برنامه ریزی شده از موکب های اربعین را مورد تاکید قرار داد و افزود: لازم است هر پنج مسجد در استان یک موکب را پشتیبانی مالی و غذایی کنند و همه نیازهای آنان را تامین نمایند.

وی گفت:نباید هیچ موکبی در پذیرایی از زائران اربعین احساس کمبودی داشته باشد از این رو توصیه ما به مردم مومن و انقلابی خوزستان است که کمک حال موکب ها باشند تا خداوند رزق و روزی آنان برکت دهد.

امید به آینده در جامعه را تقویت کنیم

نماینده ولی فقیه در خوزستان به ضرورت امید آفرینی در جامعه اشاره کرد و گفت: آنهایی که یاس و ناامیدی را در جامعه تزریق می کنند در خط دشمن هستند و خواسته یا ناخواسته خط دشمن را دنبال می کنند.

حجت الاسلام موسوی فرد در ادامه افزود: ما نباید از نصرت الهی که خداوند بارها در قرآن تاکید فرموده غافل شویم ، در زمان حیات پیامبر (ص) نیزعده‌ای احساس ناامیدی می کردند و از نصرت خداوند غافل بودند ولی خدای متعال نصرت و پیروزی را برای مسلمانان را رقم زد و آنان را بر دشمنان پیروز کرد.

وی تزلزل و ناامیدی در صهیونیست‌ها و احساس ضعف آمریکا را نشانه هایی از نصرت خداوند بیان کرد و افزود: آمریکایی ها به اعتراف خودشان هفت هزار میلیارد دلار در غرب آسیا هزینه کردند ولی رییس جمهور سابق امریکا به علت عدم احساس ناامنی ، دزدانه وارد عراق می شود و حاکمیت این کشور را نقض می کند.

دولت نظارت بیشتری بر کالاهای اساسی و ضروری مردم داشته باشد

امام جمعه اهواز تثبیت قیمت کالاهای اساسی و ضروری را مطالبه ای به حق توصیف کرد و از دولت خواست با نظارت جدی ، مستمر و قطع دست دلالان ، نگذارد مردم در تامین کالاهای اساسی و ضروری دچار مشکل شوند.

وی گفت: مردم هم اکنون در تهیه کالاهای مورد نیاز خود به زحمت افتاده‌اند البته دلالان در نوسانات قیمت کالاها نقش دارند و با این کار نارضایتی در مردم ایجاد می کنند.

نظام اسلامی بر پایه ایمان ، تقوا و صداقت است

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان تفاوت های نظام اسلامی با نظام های طاغوتی گفت: بر خلاف نظام‌های طاغوتی و غیر الهی که زرسالار ، زورسالار و حیله سالار هستند، نظام اسلامی بر مبنای ایمان به خدا ، تقوا و صداقت است.

وی با استناد به پیش‌بینی امام راحل که “اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد” افزود:این وعده الهی است که اسلام با ظهور حضرت مهدی (عج) در دنیا حاکم خواهد شد و حکومت های طاغوتی راهی جز زوال و نابودی نخواهند داشت.

خطیب جمعه اهواز با گرامیداشت هفته دولت و سالروز شهادت مظلومانه شهیدان و رجایی اظهار کرد: مسئولان به این شهیدان والامقام تاسی و به مردم خدمت کنند و خستگی نشناسند.

حجت‌الاسلام موسوی فرد در خطبه نخست نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی و یاد مرگ بودن بیان کرد:همه ما باید یک روزی در پیشگاه الهی حاضر شویم و پاسخگوی اعمال خود باشیم.