به دلیل شدت گرما و لزوم ایمنی بنزین با تاخیر در اختیار جایگاه های شهر اهواز قرار گرفته/ این محدودیت موقت رفع شده است
به دلیل شدت گرما و لزوم ایمنی بنزین با تاخیر در اختیار جایگاه های شهر اهواز قرار گرفته/ این محدودیت موقت رفع شده است
مردم به هیچ وجه در منازل خود اقدام به ذخیره بنزین نکنید چراکه کاری بسیار خطرآفرین است و عواقب ناگواری به دنبال دارد.

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز با تاکید بر اینکه هیچ کمبود بنزینی در استان خوزستان نداریم گفت: به‌دلیل شدت گرمای در استان و همچنین ضرورت رعایت الزامات ایمنی از سوی ناوگان حمل سوخت، بنزین با تاخیر در اختیار جایگاه های شهر اهواز قرار گرفته که این محدودیت موقت رفع شده است.

به گزارش کاوش اخبار، روز گذشته خبری در شبکه‌های مجازی مبنی بر تعطیلی جایگاه‌های سوخت اهواز و نبود سوخت کافی در این جایگاه‌ها منتشر شد. این خبر با همراه شدن شایعاتی همچون افزایش قیمت حامل‌های سوختی یا دستور شرکت پخش فراورده‌های نفتی برای این اتفاق، نگرانی برخی از شهروندان را به دنبال داشت.

با این حال مدیر عامل شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی استان این شایعات را تکذیب کرد و در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: پیش از از هر چیز از مردم به خاطر هر گونه نگرانی عذرخواهی می‌کنم.

عبدالکریم محمدی توضیح داد: امروز روند توزیع بنزین در جایگاه‌ها در وضعیت عادی قرار دارد و از شهروندان می‌خواهیم هیچگونه نگرانی نداشته باشند و با حوصله و به اندازه نیاز خود اقدام به سوخت‌گیری کنند چراکه به اندازه نیاز استان بنزین ذخیره وجود دارد.

وی در ادامه روند مصرف بنزین در استان را افزایشی خواند و گفت: تا این لحظه در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش مصرف بنزین در استان گزارش شده است.

مدیر عامل شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی استان مسافرت‌های تابستانی، استفاده از کولر ماشین به علت گرمای هوا و استقبال از زائران اربعین حسینی را از جمله موارد و عوامل عمده افزایش مصرف بنزین در استان عنوان کرد.

محمدی با اشاره به شرایط پیش آمده روز گذشته گفت: باتوجه به ضرورت رعایت شرایط ایمنی در هنگام بارگیری سوخت از سوی ناوگان حمل و نقل از انبار شهرهای ماهشهر به آبادان، فرآیند حمل با تاخیر همراه بود که این موضوع با برنامه ریزی های انجام شده رفع شده است.

محمدی در پایان با اشاره به این که وظیفه شرکت پخش فراورده‌های نفتی خدمت‌رسانی مداوم و مستمر است؛ به مردم توصیه کرد به هیچ وجه در منازل خود اقدام به ذخیره بنزین نکنند چراکه کاری بسیار خطرآفرین است و عواقب ناگواری به دنبال دارد.

برخورد با منتشرکنندگان شایعات

همچنین ابراهیم الباجی، رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت استان خوزستان نیز امروز به رسانه‌ها اعلام کرد : متاسفانه چند روزی است که شاهد انتشار برخی شایعات پیرامون سوخت هستیم و معلوم نیست پایه این خبرها کجاست.

وی با تاکید بر فعال بودن جایگاه‌های سوخت، افزود: در هیچ جایگاهی مشکل کمبود بنزین یا نبود بنزین نیست و مرتب به ظرفیت پمپ بنزین‌ها اضافه می‌شود.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت خواستار شناسایی و برخورد قانونی با منتشرکنندذگان اخبار جعلی و شایعات شد.

  • منبع خبر : ایرنا