پالایشگاه نفت آبادان از اجرای قانون هوای پاک سر باز می‌زند
پالایشگاه نفت آبادان از اجرای قانون هوای پاک سر باز می‌زند
مقرر شد برنامه مدونی توسط اداره‌های حفاظت از محیط زیست خوزستان و آبادان به منظور کاهش آلایندگی‌ها به پالایشگاه آبادان تدوین و ابلاغ شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: پالایشگاه نفت آبادان از ماده ۲۳۴ قانون هوای پاک استنکاف می‌کند.

به گزارش کاوش اخبار، جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو درخواست‌های رسیده مبنی بر استنکاف پالایشگاه نفت آبادان از ماده ۲۳۴ قانون هوای پاک و آلایندگی‌های ایجاد شده در آسمان شهر طی پارسال و امسال، کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با هدف آگاه سازی سازمان محیط زیست و تمکین وزارت نفت در آبادان تشکیل جلسه داد.

وی ادامه داد: نصب سیستم فیلتراسیون و کنترل ذرات معلق، توقف پساب‌های صنعتی، بروزرسانی سامانه پایش لحظه‌ای آلایندگی‌ها و خروج از شرایط بحران تکلیفی است که این کمیسیون به وزارت نفت و مسئولان پالایشگاه آبادان ارائه کرد.

مختار گفت: مقرر شد برنامه مدونی توسط اداره‌های حفاظت از محیط زیست خوزستان و آبادان به منظور کاهش آلایندگی‌ها به پالایشگاه آبادان تدوین و ابلاغ شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت نفت به طور مستقیم در رابطه با آلایندگی پالایشگاه آبادان باید مطابق با قانون هوای پاک عمل کند در غیر این صورت ترک فعل محسوب شده و قانون قضایی مربوط درباره آنان اعمال خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری فارس، کمیسیون کشاورزی مجلس در نشست ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ نیز با ارائه سند آلایندگی‌ها و پساب‌های پالایشگاه آبادان را بسیار نگران کننده خواند و تاکید کرد که نظارت میدانی بر روند تولید مطابق با استاندارد‌های زیست محیطی در پالایشگاه نباید متوقف شود.

این کمیسیون همچنین اعلام کرد پالایشگاه آبادان به دلیل قدمت بالا در داخل شهر قرار گرفته در حالی که باید یک و نیم کیلومتر از شهر فاصله داشته باشد.