حدود ۱۴ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان وجود دارد/ ۶ هزار کودک بازمانده شناسایی نشده‌اند
حدود ۱۴ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان وجود دارد/ ۶ هزار کودک بازمانده شناسایی نشده‌اند
آمار بازماندگان از تحصیل در سطح استان خوزستان حدود ۱۵ هزار نفر برآورد شده است اما با بررسی‌های انجام شده آمار واقعی به کمتر از ۱۴ هزار نفر رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برآورد وجود حدود ۱۴ هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان از شناسایی نشدن حدود ۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل دیگر خبر داد.

به گزارش کاوش اخبار مسعود حمیدی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص شناسایی و بازگردانی بازماندگان از تحصیل، اظهار کرد: آمار بازماندگان از تحصیل در سطح استان خوزستان حدود ۱۵ هزار نفر برآورد شده است اما با بررسی‌های انجام شده آمار واقعی به کمتر از ۱۴ هزار نفر رسید.

وی افزود: در بررسی‌ها و پیگیری‌ها، حدود ۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل به تحصیل بازگردانده شدند که نسبت به سال‌های گذشته آمار بسیار خوبی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص وضعیت دیگر بازماندگان، بیان کرد: سایر کودکان در شرایطی بودند که یا از استان خارج شده بودند یا توان ذهنی کافی نداشتند، بخشی نیز فوت کرده و خانواده‌ها اعلام نکرده بودند و یا از نظر سنی با رده سنی بازماندگان از تحصیل همخوانی نداشتند. این دسته از افراد حدود ۴ هزار نفر هستند و تعیین تکلیف شده‌اند.

حمیدی‌نژاد ادامه داد: اکنون می‌دانیم این دسته از افراد به چه دلیل توان تحصیل ندارند. ممکن است این دانش‌آموزان از استان یا کشور خارج شده باشند اما در آمار لحاظ شده‌اند.

وی گفت: حدود ۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل دیگر را نیز به هر طریقی از جمله ثبت احوال، کمیته امداد، بهزیستی استانداری و هر جای دیگر پیگیری کردیم اما نتوانستیم شناسایی کنیم.