افزایش پایداری برق شمال خوزستان
افزایش پایداری برق شمال خوزستان
وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این افزایش ظرفیت 3900 میلیارد ریال بوده، تصریح کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های اولویت‌دار برای گذر از پیک تابستان 1402 بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش ۱۲۵ مگاولت آمپری پست انتقال برق سبزآب اندیمشک خبر داد.

به گزارش کاوش اخبار، محمود دشت‌بزرگ در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها، بیان کرد: عملیات تکمیل احداث فاز اول پست برق ۲۳۰ به ۱۳۲ و ۳۳ کیلوولت سبزآب اندیمشک با نصب یک ترانسفورماتور به ظرفیت ۱۲۵ مگاولت آمپر به پایان رسید و برق‌دار شد.

وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این افزایش ظرفیت ۳۹۰۰ میلیارد ریال بوده، تصریح کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های اولویت‌دار برای گذر از پیک تابستان ۱۴۰۲ بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: افزایش ظرفیت پست انتقال سبزآب اندیمشک تاثیر بسزایی در کاهش بار پست‌های انتقال ناحیه شمال و کاهش بارگیری پست‌های اندیمشک و هفت‌تپه خواهد داشت و  باعث افزایش پایداری برق این ناحیه خواهد شد.

به گفته دشت‌بزرگ، این پروژه حیاتی علاوه بر تزریق توان تولیدی نیروگاه دوکوهه به شبکه پایین دست و بهبود ولتاژ پست‌های ۱۳۲ کیلوولت منطقه، بار مورد نیاز مصارف صنعتی و بخش خانگی که به تازگی وارد شبکه شدند را نیز تامین خواهد کرد.

وی اضافه کرد: پیش از این یک ترانس ۲۳۰ به ۳۳ کیلوولت این پست ( فاز اول) به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر در یک طرح ضربتی برای تامین برق مورد نیاز طرح آبرسانی غدیر وارد مدار شد.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.