پیشرفت ۸۵ درصدی طرح میان‌مدت آبرسانی به شهرستان لالی
پیشرفت ۸۵ درصدی طرح میان‌مدت آبرسانی به شهرستان لالی
با تکمیل این پروژه، ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب با کیفیت EC زیر ۵۰۰ میکروموس بر سانتی‌متر برای مردم شهرستان لالی تامین خواهد شد.

مدیر طرح‌های آبرسانی شهرهای شمال شرق خوزستان از پیشرفت ۸۵ درصدی طرح میان‌مدت آبرسانی به شهرستان لالی خبر داد و گفت: با تکمیل این پروژه، ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب با کیفیت EC زیر ۵۰۰ میکروموس بر سانتی‌متر برای مردم شهرستان لالی تامین خواهد شد.

به گزارش کاوش اخبار کامران زندوکیلی در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها بیان کرد: طرح آبرسانی به لالی از طرح‌های جامع آبرسانی به شهرهای استان است که از محل سد تراز آبگیری می‌شود اما متاسفانه در پی تاخیر در احداث این سد، اکنون قابلیت آبگیری را از دست داده‌ است.

وی افزود: در حال حاضر محل تامین آب شهر لالی رودخانه تراز است که در فصل‌های مختلف مشکلاتی را دارد، که تامین آب را با مشکل مواجه می‌کند و آن را مورد تنش قرار می‌دهد.

مدیر طرح‌های آبرسانی شهرهای شمال شرق بیان کرد: در زمستان کدورت آب، بعد از بارندگی‌ها و سیلاب‌هایی که اتفاق می‌افتد و در تابستان کمبود آب در رودخانه تراز همواره مشکل ایجاد کرده که در پی تاخیری که در احداث سد تراز اتفاق افتاد، مطالعاتی در خصوص تامین آب میان مدت شهرستان لالی از منابع آب زیرزمینی انجام شد.

وی ادامه داد: طی این مطالعات یک منبع در فاصله ۲۰ کیلومتری شهرستان لالی در بخش حتی شناسایی شد و به این نتیجه رسیدیم که چهار حلقه چاه را در این منطقه احداث و تجهیز کنیم و با اجرا ۲۰ کیلومتر خط انتقال، آب را به شهرستان لالی برسانیم.

کامران زندوکیلی در پایان گفت: در سال ۱۳۹۶ اجرای خط انتقال این پروژه آغاز شد که در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تکمیل این پروژه ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب با کیفیت EC زیر ۵۰۰ میکروموس بر سانتی‌متر برای مردم شهرستان لالی تامین خواهد شد.