تایید واردات خودروهای کارکرده در شورای نگهبان/ سربازی نرفته‌ها هم می‌توانند وام ازدواج و فرزندآوری بگیرند
تایید واردات خودروهای کارکرده در شورای نگهبان/ سربازی نرفته‌ها هم می‌توانند وام ازدواج و فرزندآوری بگیرند
بر اساس این ماده افراد مشمول خدمت سربازی نیز می‌توانند از این پس از تسهیلات مندرج در قانونی جوانی جمعیت بهره‌مند شوند.

عصر ایران: سخنگوی شورای نگهبان گفت: واردات خودروهای کارکرده نیز از نظر شورای نگهبان مخالف شرع و قانون اساسی شناخته نشد و با توجه به موافقت هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، این مسئله امروز تبدیل به یک قانون شده است.

به گزارش کاوش اخبار، هادی طحان نظیف در نشست خبری با اشاره به آخرین طرح و لوایح مورد بررسی در این شورا گفت: شورای نگهبان از یک سال گذشته تا امروز ۸۶ مصوبه اعم از طرح، لایحه و اساسنامه را بررسی کرده است.همچنین در این مدت ۱۱۵ استعلام دیوان عدالت اداری در ۱۵۳ جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته و به دستگاه های ذی ربط پاسخ داده است.
از سراسر وب

وی افزود: طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جلسه شورا مورد بررسی قرارگرفت و در نهایت خلاف موازین قانون اساسی و شرع دانسته نشد. بر اساس این ماده افراد مشمول خدمت سربازی نیز می‌توانند از این پس از تسهیلات مندرج در قانونی جوانی جمعیت بهره‌مند شوند.

طحان نظیف گفت: همچنین لایحه ساماندهی واردات خودروهای کارکرده در جلسات شورا مورد بررسی قرار گرفت و خلاف موازین شرع شناخته نشد و با توجه به تایید هیئت عالی نظارت این لایحه میتواند فرآیند ابلاغ به دستگاه های ذی ربط را طی کند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح توقف اجرای ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی نیز در جلسات گذشته شورا مورد بررسی قرار گرفت. این مصوبه با اشکالات و ابهاماتی مواجه شده است. یکی از ایرادات بحث بار مالی این طرح بود که مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی شناخته شد. همچنین در ارتباط با طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در خلال این چند هفته هیئت عالی نظارت طی دو مرحله نظرات خود را اعلام کرد و در نهایت با وجود عدم ایراد شورای نگهبان به این مصوبه، هیئت عالی نظارت درباره تناسبی شدن انتخابات در تهران ایراداتی وارد کرده بود که باید این ایراد نیز در صحن مجمع تعیین تکلیف شود.