استاندار خوزستان: از انحصار پیمانکاری در اجرای پروژه ها جلوگیری شود
استاندار خوزستان: از انحصار پیمانکاری در اجرای پروژه ها جلوگیری شود
از شکل گیری انحصار پیمانکاری در اجرای پروژه ها جلوگیری نمایید و به هیچ عنوان اجازه ایجاد شبهه بروز رانت و فساد را ندهید.

استاندار خوزستان خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان گفت: از شکل گیری انحصار پیمانکاری در اجرای پروژه ها جلوگیری نمایید و به هیچ عنوان اجازه ایجاد شبهه بروز رانت و فساد را ندهید.

به گزارش کاوش اخبار علی اکبر حسینیی محراب امروز (۲۲ تیرما) در نشست شورای اداری استان با تشکر از اقدامات سازمان و شرکت‌های آب و برق طی مدت اخیر گفت: در عین حال در مواردی که مشکلی بوده صادقانه با مردم در میان گذاشته و در رفع سریع این مشکلات توجه جدی داشته باشید.

وی ادامه داد: از مدیرانی که در سال گذشته و سه ماهه اخیر تلاش داشتند و رتبه های برتر کشوری به دست آوردند نیز تشکر میکنم.

استاندار خوزستان اظهار داشت: مسئولان باید نظام مسائل مدیریتی خود را شناسایی نمایند و به عبارتی ساختار مشکلات موجود و راهکارهای حل آن به صورت شفاف و منسجم مشخص شده باشد.

حسینی محراب خاطرنشان کرد: همه ما ساکنین یک کشتی هستیم و اگر در دستگاهی نقطه ضعفی باشد کل مدیریت استان زیر سوال میرود و باید تلاش کنیم برای رفع مشکلات دست در دست هم داده و از تضعیف یکدیگر پرهیز نماییم.

وی تصریح کرد: سامانه های اطلاعاتی دستگاه ها باید از قالب سنتی خارج شده و بروز شوند و با هم به صورت سیستماتیک مرتبط شوند.

استاندار خوزستان افزود: اختلافات فی مابین دستگاه ها بایست در چهارچوب قوانین و با هماهنگی معاونت مربوطه در استانداری حل و فصل شوند.

حسینی محراب بیان کرد: مصوبات سفر ریاست جمهوری چراغ مسیر فعالیت ماست و باید به صورت جدی اجرایی شدن این مصوبات را دنبال و محقق نماییم.

وی اضافه کرد: مدیران باید با طرح های بزرگ و ملی و اثرگذار در تغییر چهره استان پیگیر باشند. به عنوان مثال وزیر راه و شهرسازی طرح شهرهای ساحلی را در دولت مطرح نمود و در استان هم به این منظور چند نقطه تعیین شد که باید مدیران ذیربط این طرح را دنبال نموده و استارت طرح شهرهای ساحلی در استان زده شود.

استاندار خوزستان گفت: استفاده از ظرفیت منطقه آزاد نیز باید در دستور کار مسئولان استانی باشد. منطقه آزاد اروند در کنار منطقه ویژه پتروشیمی دو مزیت مهم استان محسوب میشود.

حسینی محراب ادامه داد: منطقه آزاد اروند میتواند یک هاب بانکی، یک هاب ترانزیتی یا یک مرکز خرید شاخص در سطح کشور باشد اما ما از این ظرفیت به خوبی استفاده نکرده ایم.

وی در ادامه سخنان خود خط مشی های دولت را تشریح نمود و بر مواردی همچون احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل، توسعه مبادلات مرزی، اهتمام در اجرای طرح مولدسازی، طرح نهضت ملی مسکن، برگزاری مناسب رویداد اربعین حسینی، توسعه اقتصاد دریا، مشورت با نخبگان و دانشگاهیان، اجرای شایسته انتخابات مبتنی بر مشارکت حداکثری و اهتمام در ترویج عفاف و حجاب تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه محمود دشت بزرگ مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان، عباس صدریان فر مدیر عامل شرکت آب و برق خوزستان، رحمت الله پریچهر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مهرداد نیکو رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان و محمد حسین پناهی فر سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گزارشی از عملکرد و اقدامات انجام شده ارائه دادند.