بخشش ۲ محکوم به قصاص بعد از ۳۰ سال در شوشتر
بخشش ۲ محکوم به قصاص بعد از ۳۰ سال در شوشتر
پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» از سال گذشته به طور جدی در استان از سوی شوراهای حل اختلاف و دادگستری خوزستان در حال انجام است.

 رییس کل دادگستری خوزستان گفت: ۲ محکوم به قصاص در شهرستان شوشتر در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» و تلاش اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان ، اولیای دم پس از ۳۰ سال از قصاص گذشت کردند و زندگی دوباره به محکومان بخشیدند.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از دادگستری خوزستان ، علی دهقانی بیان کرد: آمار بالایی از پرونده‌های نزاع در دادسراها و دادگاه تشکیل می‌شود که رسیدگی قضایی به آن‌ها بسیار زمان بر است به همین منظور تلاش می‌شود با مشارکت شوراهای حل اختلاف پرونده‌های نزاع ختم به صلح و سازش شود.

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی است اظهار کرد: پرونده جهت حل و فصل ریشه‌ای به شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع شد که با دعوت از بزرگان و ریش سفیدان ۲ عشیره و برگزاری جلسات متعدد با حضور مدیران قضایی شهرستان، توافقات اولیه بین طرفین صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری خوزستان اظهار کرد: سرانجام اولیای دم در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» و به عشق و احترام این امام همام، پس از ۳۰ سال از قصاص گذشت کردند و با اعلام رضایت طرفین این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» از سال گذشته به طور جدی در استان از سوی شوراهای حل اختلاف و دادگستری خوزستان در حال انجام است و پارسال ۹۱ پرونده قصاص در استان به صلح و سازش ختم شد.