تلاش پتروشیمی‌ها برای عدم پرداخت بودجه مسوولیت‌های اجتماعی/ ۸۰۰ میلیارد تومان نصیب مردم منطقه می‌شود؟
تلاش پتروشیمی‌ها برای عدم پرداخت بودجه مسوولیت‌های اجتماعی/ ۸۰۰ میلیارد تومان نصیب مردم منطقه می‌شود؟
پولی که پتروشیمی‌ها به اسم مسوولیت اجتماعی می‌پردازند در مقابل سودهای نجومی آنها مبلغ ناچیزی محسوب می‌شود

 علی‌رغم رایزنی‌های صورت گرفته در پایتخت جهت پرداخت ۸۰۰ میلیارد تومان توسط پتروشیمی‌های خوزستان برای انجام مسوولیت‌های اجتماعی در منطقه، اما مدیران این صنایع دراین استان مخالف چنین اقدامی هستند.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از خبرگزاری فارس از ماهشهر، یکی از مطالبات جدی و مهمی که در خصوص پتروشیمی‌ها وجود دارد این است که این صنایع حدود دو درصد از سود خود را به انجام مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص دهند اما چون این سود در مجموع مبلغ قابل توجهی می‌شود، مدیران پتروشیمی‌ها تاکنون زیر بار این موضوع نرفته‌اند.

پیگیری‌ خبرنگار فارس نشان می‌دهد رایزنی‌هایی در پایتخت صورت گرفته تا پتروشیمی‌های مستقر در استان خوزستان به ویژه‌ پتروشیمی‌های مستقر در منطقه اقتصادی پتروشیمی واقع در ماهشهر، مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان را صرف مسئولیت‌های اجتماعی کنند که این امر موجب اعتراض و ناراحتی برخی از مدیران این صنایع قرار گرفته است.

اقدامات برخی از شرکت‌های پتروشیمی برای فرار از مسئولیت‌های اجتماعی ریشه‌دار و توام با پشت‌پرده‌هایی است آنها برای تن ندادن به این ارقام با لابی و تطمیع برخی افراد تمام تلاش خود را برای کاهش بودجه‌ای که باید صرف مسوولیت‌های اجتماعی شود انجام می‌دهند تا آنجا که بخشی از پول را برای کم کردن این مبلغ در اختیار افراد صاحب نفوذ قرار دهند تا با صلاحدید خود هر گونه که می‌خواهند خرج کنند.

بر اساس اطلاعاتی رسیده به خبرنگار فارس طی روزهای گذشته جلساتی بین تعدادی از مسوولین و مدیران پتروشیمی‌ها برگزار شده است تا این افراد زیر بار پرداخت ۸۰۰ میلیارد تومان به عنوان مسئولیت اجتماعی برای سال ۱۴۰۲ به مردم منطقه نروند.

سال گذشته حدود ۴۲۰ میلیارد تومان به عنوان مسئولیت‌های اجتماعی سال ۱۴۰۱ شرکت‌های پتروشیمی تصویب شده بود که البته شفافیت و پاسخگویی برای محل هزینه‌کرد این بودجه یکی از مطالبات همیشگی رسانه‌ها و مردم بوده است اما نکته مهم‌تر آن است که پولی که پتروشیمی‌ها به اسم مسوولیت اجتماعی می‌پردازند در مقابل سودهای نجومی آنها مبلغ ناچیزی محسوب می‌شود مثلا سود خالص یک از پتروشیمی منطقه فقط در سال گذشته حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده است.