وضع خوزستان با وضع مطلوب فاصله دارد/ هیچ‌گونه زمینه ناامنی و هیچگونه ناامنی در این منطقه قابل تحمل نیست/ مدیران در به کارگیری نیروها، حتما بومی‌گزینی را در اولویت قرار دهند
وضع خوزستان با وضع مطلوب فاصله دارد/ هیچ‌گونه زمینه ناامنی و هیچگونه ناامنی در این منطقه قابل تحمل نیست/ مدیران در به کارگیری نیروها، حتما بومی‌گزینی را در اولویت قرار دهند
وضع موجود با وضع مطلوب فاصله دارد. تلاش دولت آن است که با کمک و مشارکت مردم فاصله وضع موجود را با وضع مطلوب کم کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه خوزستان در رخدادهای اخیر برای چندمین بار نشان داد که دشمن را می‌شناسد و به خوبی تلاش‌های دشمن برای فتنه‌انگیزی را ناکام گذاشت، اظهار داشت: اینها خصوصیات و ویژگی‌های مردمی است که در کوره انقلاب و دفاع مقدس آب‌دیده شدند و تجربیات ارزنده‌ای را از سر گذرانده‌اند.
به گزارش کاوش اخبار، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در آغاز دومین روز از سفر دولت مردمی به استان خوزستان، در اجتماع مردم شادگان، گفت: مردم خوزستان و شادگان در همه سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در امتحان‌های متعدد و به ویژه در دفاع مقدس، پیروز و سرافراز شدند و با تقدیم شهدای بسیار عزت را به نام خود ثبت کردند.
وی با بیان اینکه این منطقه از خوزستان در شجاعت و شهامت و ایستادگی زبانزد است، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی نسل‌های مختلف ما از پیر تا جوان بصیر و آگاه بوده و دشمن و ترفندهای او را به خوبی می‌شناسند و توانایی تشخیص سره از ناسره را دارند.
رئیس جمهور اضافه کرد: امروز چشم دل مردم روشن و بیناست و تلاش دشمن برای غبارآلوده کردن فضا و اختلال در روند کار، تحصیل، معیشت و رشد و پیشرفت کشور را می‌بینند و در کنار شناخت ترفندها و توطئه‌های دشمن، مشکلات و راه‌های برون‌رفت از آنها را نیز می‌شناسند.
رئیسی با بیان اینکه خوزستان در رخدادهای اخیر نیز برای چندمین بار نشان داد که دشمن را می‌شناسد و به خوبی تلاش‌های دشمن برای فتنه‌انگیزی را ناکام گذاشت، اظهار داشت: اینها خصوصیات و ویژگی‌های مردمی است که در کوره انقلاب و دفاع مقدس آب‌دیده شدند و تجربیات ارزنده‌ای را از سر گذرانده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این منطقه از خوزستان گام‌های خوبی برداشته شده است، تصریح کرد: تلاش‌های زیادی شده است، اما وضع موجود با وضع مطلوب فاصله دارد. تلاش دولت آن است که با کمک و مشارکت مردم فاصله وضع موجود را با وضع مطلوب کم کند.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته خدمات بسیاری شده و کسی نباید منکر این خدمات شود و باید نسبت به آنچه انجام شده شاکر خدا بود، اما باید کارهای اساسی و مجاهدانه‌ای نیز در این دوره با کمک مردم صورت گیرد.
رئیسی در ادامه سخنانش با بیان اینکه امنیت مسئله بسیار مهم و از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر است، گفت: اگر جایی زمینه‌های ناامنی وجود دارد، باید نسبت به آن حساس بود تا از بین برود. هیچ‌گونه زمینه ناامنی و هیچگونه ناامنی در این منطقه قابل تحمل نیست و ناامنی در این منطقه تحمل نخواهد شد.
رئیس جمهور افزود: مسئولین امنیتی موظفند هر کسی با هر انگیزه‌ای امنیت و آرامش مردم را به خطر انداخت، با او مقابله کنند، تا قشرهای مختلف مردم بتوانند در محیطی امن زندگی و معیشت خود را دنبال کنند.
وی با بیان اینکه باید قدردان انسجام، وحدت و یکپارچگی مثال‌زدنی اقوام مختلف در خوزستان بود، اظهار داشت: این انسجام پشتوانه امنیت ملی، توسعه‌یافتگی و پیشرفت کشور است و به هیچ کس نباید اجازه داد که این وحدت و انسجام را مخدوش کند.
رئیس جمهور در ادامه به موضوع اشتغال و اهمیت برخورداری افراد از شغل عزتمندانه اشاره و تصریح کرد: خوزستان ظرفیت‌ها و امکانات بسیاری دارد و از آقای استاندار و فرماندار می‌خواهم با مشارکت مسئولین صاحب‌نظر محلی، با سرعت و از همین فردا کارگروهی را فعال کنند تا تمام ظرفیت‌های شهرستان را شناسایی و زمینه‌های بکارگیری نیروهای کارآمد منطقه را بررسی کنند.
رئیسی ادامه داد: دولت نیز هر گونه حمایت لازم را انجام خواهد داد تا موضوع ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری که مردم را رنج می‌دهد، با سرعت دنبال شود. همچنین مدیران در به کارگیری نیروها، حتما بومی‌گزینی را در اولویت قرار دهند، مگر آنکه تخصصی در منطقه نباشد.