آمادگی کمیته امداد خوزستان برای جمع‌آوری زکات فطره
آمادگی کمیته امداد خوزستان برای جمع‌آوری زکات فطره
 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان از آمادگی برای جمع‌آوری زکات فطره در روز عید سعید فطر برای نیازمندان خبر داد.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان از آمادگی برای جمع‌آوری زکات فطره در روز عید سعید فطر برای نیازمندان خبر داد.

به گزارش کاوش اخبار جمال شیبه در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: در روز عید فطر پایگاه‌های کمیته امداد به منظور جمع‌آوری زکات نمازگزاران در مساجد، مصلی‌ها و مراکزی که نماز عید در آن برگزار می‌شود، مستقر خواهند بود.

 وی افزود: استقرار پایگاه‌های ثابت و سیار شورای زکات نیز در مراکز نیکوکاری کمیته امداد و مساجد سراسر استان خوزستان برای جمع‌آوری فطریه و کفاره و کمک به نیازمندان پیش‌بینی شده است‌ و در روز عید سعید فطر آماده جمع‌آوری زکات فطره هستند.

شیبه با بیان اینکه زکات فطره جمع‌آوری شده در کوتاه‌ترین زمان به حساب نیازمندان واقعی واریز خواهد شد، بیان کرد: زکات فطره در همان محلی که جمع‌آوری می‌شود به نیازمندان آن محل، تقدیم می‌شود.

وی افزود: زکات فطره جمع‌آوری شده صرف پرداخت هزینه‌های درمان، سبد معیشتی، جهیزیه، مسکن، کمک هزینه تحصیلی و موراد دیگر مورد نیاز نیازمندان می‌شود.

شیبه عنوان کرد: طبق مصوبه وزارت کشور، کمیته امداد تنها متولی جمع‌آوری و ساماندهی زکات است و هیچ شخص حقیقی یا حقوقی اجازه انجام این امر را ندارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان افزود: در راستای ساماندهی و پرداخت فطریه مصوب شده، جمع‌آوری زکات فطره تنها با هماهنگی و زیر نظر دبیرخانه شورای زکات انجام می‌شود و طبق گفته دبیر ستاد زکات کشور هیچ مرکزی نمی‌تواند بدون هماهنگی کمیته امداد اقدام به جمع‌آوری زکات کند و جمع‌آوری قانونی زکات تنها بر عهده کمیته امداد است.

وی افزود: شهروندان می‌توانند برای ادای زکات فطره خود به دفاتر کمیته امداد امام(ره) به عنوان دبیر شورای زکات خوزستان در سراسر استان خوزستان مراجعه کنند.

 مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خوزستان با اشاره به فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی برای پرداخت زکات فطره‏، بیان کرد: کد دستوری #۵*۰۶۱*۸۸۷۷* و وارد کردن کد هر شهرستان به منظور دریافت وجوه زکات فطره پیش‌بینی شده است. شماره کارت‌های کمیته امداد ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۴۲۲۲ برای دریافت فطریه عام، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۲۴۹۸ برای دریافت فطریه سادات، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۰۷۶۴ برای دریافت کفاره غیرعمد و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۹۰۳۹ برای دریافت کفاره عمد زکات فطره فراهم شده است.